نحوه بازی ورق شارلمانی + ترفند و قوانین لازم Charlemagne

نحوه بازی ورق شارلمانی + ترفند و قوانین لازم Charlemagne

Charlemagne شارلمانی یکی از محبوب ترین بازی هاي‌ کازینویی میباشد و بسیار سود و ترفند خاص و جالبی دارد در ادامه با نحوه بازی ورق شارلمانی + ترفند و قوانین لازم Charlemagne سایت برترین بت را دنبال کنید .

 

اموزش بازی پاسور شارلمانی 

شارلمانی یکی از مشهور ترین پادشاهان اروپای قرون وسطی بود. او در ۲۶ سالگی درسال ۷۶۸ پس از میلاد، زمانی کـه پدرش درگذشت، سلطان فرانک ها شد. او پادشاهی خودرا از پدرش، پپین کوتاه قد، کـه از پدربزرگش، چارلز مارتل، مشهور بـه چارلز چکش، بـه ارث برده بود، بـه ارث برد. پپن و چارلز مارتل پادشاهان خوبی بودند، اما شارلمانی پادشاهی بـه مراتب بهتر و رنگارنگ تر بود. سوژه هایش دوست داشتند درباره او لاف بزنند!

نحوه بازی ورق شارلمانی + ترفند و قوانین لازم Charlemagne

او بیش از 6 فوت قد داشت، با مو هاي بلند بلوند کـه بـه نظر می رسید زیر نور خورشید می درخشد. او همیشه در حال خنده، شوخی یا آواز خواندن دیده می شد. شارلمانی کسی نبود کـه بر تخت بنشیند و حکومت کند. او همیشه یا در یکی از قلعه هاي‌ خود یا در حومه شهر پرسه می زد. او هرگز بـه سادگی راه نمی رفت، او همیشه گام برداشت. سگ هایش همراهان همیشگی او بودند .

 

و هر جا کـه می رفت بازی میکردند و پارس میکردند. اگر می خواستي سلطان کاری انجام دهد، باید با او راه می رفتی. شارلمانی بـه خاطر داشتن حافظه عالی مشهور بود. او همیشه همه ی را بـه نام خطاب می‌کرد. بـه نظر می رسید کـه او همه ی را می‌شناسد، از شاهزادگان بالا گرفته تا پست‌ترین دهقان.

 

بیشتر بخوانید: آموزش بازی کارتی «پاسور» پانتون + ترفند و قوانین لازم

 

داستان بازی شارلمانی

شارلمانی همیشه نیروهای خودرا بـه نبرد هدایت میکرد. او همیشه یک شنل آبی روشن روی زره میپوشید تا بـه اسانی دیده شود. او جنگجوی بزرگی بودو باوجود این کـه در نبردهای زیادی شرکت کرد، توانست از همه ی انها جان سالم بـه در ببرد و تا هفتاد سالگی زندگی کند. از آنجایی کـه بیشتر مردم در دوران قرون وسطی بسیار جوانتر می مردند، این یکیدیگر از شگفتی ها و بخشی از رمز و راز او بود.

 

نحوه بازی ورق شارلمانی + ترفند و قوانین لازم Charlemagne

 

گسترش: فرانک ها یک قبیله جنگجوی بزرگ بودند. شارلمانی و فرانک ها اکثر قبایل دیگر را در اروپا شکست دادند و امپراتوری فرانک را گسترش دادند تا کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا و بخش هایي از اسپانیا را پوشش دهند. این شامل بلژیک، هلند، لوکزامبورگ و دانمارک نیز می شود. شارلمانی بـه معنای چارلز کبیر اسـت و او قطعا همین طور بوده اسـت. عده اي از کارهایی کـه او انجام داد:

 

تغییر دیگری کـه شارلمانی معرفی کرد مرکز یادگیری او در قلعه اصلی خود بود. شارلمانی دانشمندانی را از سراسر جهان بـه مرکز آموزشی جدید خود آورد. او آن ها را بـه کار آموزش خواندن و نوشتن بـه دیگران انداخت. او همچنین از انها خواست تمام دست نوشته هاي‌ قدیمی را کـه می توانست پیدا کند کپی کنند. در طی این کپی، سیستم تصویرسازی و نقاشی با ورق طلا ایجاد شد. این نسخه ها بـه نسخه هاي‌ خطی منور مشهور بودند.

 

اموزش بازی کارتی شارلمانی

شارلمانی «Charlemagne»زمانی کـه پیشنهاد مزایده برنده شده، ۵ یا ۶ یا ۷ یا ۸ باشد، بازیکنی کـه در سمت چپ شخصی کـه مزایده را برنده شده نشسته اسـت، نخستین کارت تریک را وسط خواهد گذاشت. برای مثال در این جا بازیکن دی کـه در سمت چپ بازیکن سی «برنده مزایده» نشسته اسـت، نخستین کارت تریک را وسط میگذارد.

نحوه بازی ورق شارلمانی + ترفند و قوانین لازم Charlemagne

فرض کنید این بازیکن آس خشت را به عنوان نخستین کارت تریک وسط بگذارد. بعد از او بازی به‌صورت ساعتگرد ادامه پیدا میکند و نوبت بـه بازیکن اِي می رسد.بازیکنان باید تا جایی کـه ممکن اسـت، کارتی هم‌خال با خال نخستین کارت بازی‌شده در تریک را بازی کنند. یعنی دراین تریک کـه نخستین کارت خشت بود، بازیکنان تا جایی کـه امکانش هست، باید خشت بازی کنند.

 

از همین رو، بازیکن اِي نیز ۸ خشت بازی می کند. بازیکن بی ۹ خشت بازی می کند. اما بازیکن سی هیچ کارت خشتی در دستش ندارد، بنابر این وادار اسـت کـه کارت غیرخشت بازی کند. این بازیکن، با بازی کردن کارت ۷ پیک «دقت داشته باشید دراین دور، پیک ترامپ اسـت»؛ این تریک را برنده می شود. زیرا گفتیم کـه کارت با خال ترامپ، رتبه‌اش از هر کارت دیگری کـه خال غیرترامپ دارد، بالاتر اسـت.

 

ترفند برد در بازی شارلمانی

بازیکنی کـه یک تریک را برنده می شود، تریک بعدی را شروع خواهد کرد.مثلاً فرض کنید در این جا بازیکن سی، کارت جوکر سیاه را به عنوان نخستین کارت تریک بازی کند. جوکر سیاه به عنوان خال ترامپ درنظر گرفته میشود. از همین رو بازیکنان بعدی باید تا جای امکان پیک بازی کنند. بازیکن بعدی یعنی دی، آس پیک را بازی می کند. اِي، ۸ پیک بازی میکند و بی، بی‌بی پیک را بازی میکند. از آنجایی کـه پوکر سیاه بالاترین رتبه‌ را در میان کارت‌هاي‌ ترامپ دارد، بازیکن سی این تریک را نیز برنده میشود. و تریک بعدی را شروع می کند.بازی بـه همین ترتیب ادامه مییابد، تا زمانی کـه تمام بازیکنان کارت‌هایشان را تمام کنند.

 

روش امتیازدهی در بازی کارتی شارلمانی

پس از این کـه تمامی کارت‌ها بازی شدند، تیم‌ها ارزیابی خواهند کرد کـه چه تعداد تریک را برنده شده‌اند. مثلاً فرض کنید تیم ۱؛ ۷ تریک برنده شده باشد و تیم ۲ تنها یک تریک برنده شده باشد. تیم ۱؛ پیش از این گفتیم کـه پیشنهاد ۶ را داده بودو تیم ۲؛ پیشنهاد ۵ را.

نحوه بازی ورق شارلمانی + ترفند و قوانین لازم Charlemagne

اگر یک تیم، موفق شود کـه بـه تعداد پیشنهاد یا بیشتر از ان؛ تریک برنده شود، ان‌ها بر اساس پیشنهادی کـه دادند، امتیاز هم کسب خواهند کرد. مثلاً در این جا، تیم عدد ۱؛ ۶ امتیاز کسب میکند.نخستین تیمی کـه در مجموع امتیازات دورها، بـه امتیاز ۳۲ یا بیشتر برسد، برنده بازی خواهد بود.

 

همانگونه کـه در قسمت پیشنهادها توضیح دادیم، علاوه بر پیشنهاد مزایده‌ي ۵؛ ۶؛ ۷ و ۸؛ پیشنهادات دیگری نیز وجود دارند.پیشنهاد مولوت «Mulot»
پیشنهاد مولوت «Mulot» بـه این معنی اسـت کـه یک بازیکن بدون پارتنرش بازی میکند و تلاش میکند کـه هر تریکی را ببازد و برنده نشود.
همچنین از کیتی کارت‌ها استفاده نمیکند.

 

از سمتی، هیچ خال ترامپی هم زمانی کـه یک دور مولوت بازی میشود، وجود ندارد. اما همان‌ گونه جوکرها به عنوان ترامپ درنظر گرفته می شوند و از تمامی کارت‌هاي‌ دیگر، رتبه بالاتری دارند. اگر در چنین دوری، یک جوکر بازی شود، بازیکن دیگری کـه جوکر دارد، حتماً باید جوکرش را بازی کند.

 

همچنین اگر یک بازیکن، نتواند خال نخستین تریک را دنبال کند و از ان خال، کارتی نداشته باشد، اما در دستش کارت جوکر داشته باشد، باید حتماً دراین شرایط، جوکرش را بازی کند.

 

در پیشنهاد شارلمانی، بازیکن بدون پارتنرش بازی میکند. و تلاشش را می کند کـه تمام ۸ تریک را برنده شود.بازیکنی کـه پیشنهاد شارلمانی را بدهد، هم از کیتی کارت‌ها استفاده میکند و هم یک کارت از پارتنرش می گیرد. این کارتی کـه پارتنر باید بـه بازیکن بدهد بـه انتخاب پارتنر خواهد بودو برای انتخاب ان هیچ صحبت و مشورتی انجام نخواهد شد و پیش از این کـه خال ترامپ مشخص شود باید انتخاب شود و بـه بازیکن داده شود.

 

پیشنهاد گراس مولوت، شبیه با پیشنهاد مولوت اسـت با این تفاوت کـه بازیکنی کـه مزایده را برنده شده اسـت، با کارت‌هایي آشکار کـه پنهان نشده‌اند، بازی میکند. پس از این کـه نخستین تریک کامل شد، بازیکن برنده‌ي مزایده باید کارت‌هایش را نشان دهد.

 

قوانین بازی شارلمانی کارتی 

اگر دریک تریک، هیچ کارتی با خال ترامپ بازی نشود، خال نخستین کارت بازی‌شده در تریک درنظر گرفته میشود و بازیکنی کـه کارت با رتبه بالاتر دراین خال بازی کرده باشد، برنده تریک خواهد بود.

نحوه بازی ورق شارلمانی + ترفند و قوانین لازم Charlemagne

 

اگر یک تیم کـه پیشنهادی را داده اسـت، موفق نشود کـه شرط مزایده‌اش را بـه جا بیاورد، تیم حریف بر اساس پیشنهادی کـه این تیم داده اسـت، امتیاز خواهد گرفت.

 

مولوت: ۷ امتیاز

شارلمانی: ۸ امتیاز

گراس مولوت: ۱۵ امتیاز

گراس شارلمانی: ۱۶ امتیاز

 

بیشتر بخوانید: نحوه بازی کارتی نود و نه 99 + ترفند و قوانین لازم

 

نحوه بازی ورق شارلمانی + ترفند و قوانین لازم Charlemagne

نحوه بازی ورق شارلمانی + ترفند و قوانین لازم Charlemagne

ورود به سایت معتبر بازی کارتی 

جالبه کـه بدونید بازی کارتی و پاسور شارلمانی کسب درامد جذاب هم دارد برای اطلاع بیشتر از انواع بازی هاي‌ انلاین با کسب درامد کافیست کـه بر روی لینک پایین صفحه کلیک فرمایید و یک سود بسیار خوبی ببرید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *