سبک دریل در رپ چیست؟

سبک دریل در رپ چیست؟ | بررسی محبوب ترین سبک این روزهای رپ فارسی (لیست بهترین ها)

رپ خواندن یک نوع اواز و موسیقی صوت می‌باشد کـه بـه صورت سریع گفته میشود و سبک دریل هم یکی از سبک هاي‌ محبوب این روزهای رپ ایرانی و پارسی اسـت در ادامه با سبک دریل در رپ چیست؟ | بررسی محبوب ترین سبک این روزهای رپ پارسی «فهرست بهترینها» سایت برترین بت را دنبال کنید .

 

سبک دریل در رپ چیست؟

موسیقی مته یک نوع رپ معاصر از شیکاگو اسـت. درسال 2012 بـه انگلستان آمد و از بریکستون بـه تمام مناطق کشور گسترش یافت. با ضربات شوم، ملودی هاي‌ دلخراش و اشعار تاریک مشخص می شود.این شهر کـه ریشه در مناطق محروم لندن دارد، برای جوانانی کـه در مناطق محروم رشد می کنند جذاب اسـت. این نوعی بیان برای جوامع بی صدا اسـت.

سبک دریل در رپ چیست؟ | بررسی محبوب ترین سبک این روزهای رپ فارسی (لیست بهترین ها)

نگاهی به تاریخچه شبک رپ دریل

دریل با افزایش خشونت جوانان در لندن مرتبط اسـت. تعداد زیادی از هنرمندان در ویدئوهای خود از کلاه یا ماسک استفاده می کنند و اشعار اغلب بـه مواد مخدر، اسلحه و چاقو اشاره دارد. بنابر این رسانه هاي‌ جریان اصلی و پلیس این ژانر رابا خشونت و رقابت گروهی مرتبط می کنند.

 

درسال 2018؛ کرسیدا دیک، کمیسر پلیس متروپولیتن، نماهنگ‌هاي‌ Drill را بـه دلیل افزایش خشونت در لندن انتخاب کرد و از یوتیوب خواست هر ویدیویی را کـه خشونت را زرق و برق می کند حذف کند. سپس یوتیوب 30 ویدیو را حذف کرد.

 

در همان سال، دو هنرمند Drill، Skengdo و AM از رپ در مورد موضوعات خاص و اجرای برنامه منع شدند. انها درسال 2019 این را نقض کردند و بـه حبس تعلیقی محکوم شدند.دو پسر بـه نرده تکیه داده اند کـه هردو مشکی پوشیده اند

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی اشکان فدایی رپر معروف ایرانی + عکس های زیرخاکی از فدایی

 

بررسی محبوب ترین رپر های دنیا در سبک دریل

هنرمند دریل، Abra Cadabra، استدلال می کند کـه جنبه هاي‌ خشونت آمیز دریل بـه سادگی واقعیت آنهاست. این یکی از علائم زمانه ما اسـت – تعطیلی مراکز جوانان، کاهش خدمات پلیس. موسیقی نوعی فرار خلاقانه از خشونتی اسـت کـه جوانان را احاطه کرده اسـت. این بازتابی از واقعیت آنهاست. چیزی نیست کـه سانسور شود.

سبک دریل در رپ چیست؟ | بررسی محبوب ترین سبک این روزهای رپ فارسی (لیست بهترین ها)

بعید اسـت کـه موسیقی دریل جرم‌انگاری خشونت را کاهش دهد، زیرا بـه دلایل اصلی – آسیب‌هاي‌ دوران کودکی، فروپاشی خانواده‌هاي‌ بین نسلی و محرومیت‌هاي‌ مدرسه – نمیپردازد.

 

تعداد زیادی از هنرمندان پیشنهاد کرده اند کـه دریل فرار از جنایت را ارائه می‌دهد. کونان، هنرمند رپ، می گوید این محرومیت اسـت کـه جوامع را ویران می کند، نه موسیقی.قبل از موسیقی فقط زندان، باند و دستگیری وجود داشت

 

Drill می‌تواند راهی برای اجتماع جوامع برای اداره یک کسب و کار و آموزش جوانانی باشد کـه کاری برای انجام دادن ندارند. Bondakay هنرمند مته، پسر مارک دوگان کـه توسط پلیس درسال 2011 مورد اصابت گلوله قرار گرفت،

 

می گوید: “این راه من برای فرار از زندگی گروهی و دستیابی بـه زندگی بهتر اسـت.” من می‌خواهم مادرم را بـه خانه اي منتقل کنم. آهنگ پول قانونی را بـه حساب من وارد می کند. هیچکس بـه ما کمک نمیکند این جا را دور بزنیم. پس موسیقی تنها راه اسـت.

 

خشونت آمیزی در سبک رپ دریل

تمرین همه ی چیز درباره خشونت نیست. هنرمندان Drill هستند کـه در مورد مشکلات اقتصادی، راه حل هاي‌ خشونت، رستگاری و رستگاری صحبت می کنند. ما از ان برای کمک بـه جوانان برای بیان افکار و احساسات خود استفاده میکنیم.

سبک دریل در رپ چیست؟ | بررسی محبوب ترین سبک این روزهای رپ فارسی (لیست بهترین ها)

برنامه Stride ما با مردان جوانی کار می کند کـه مورد سوء استفاده جنایی قرار میگیرند. سه نفر از جوانان مورد حمایت ما بـه زمان استودیو دسترسی داشته اند کـه می‌توانند آهنگ هاي‌ Drill را زیر نظر یک مهندس استودیو اجرا و ضبط کنند. این یک خروجی امن اسـت، راهی برای برقراری ارتباط با مسائل دشوار. یک جوان بـه خاطر خلاقیتش در استودیو نامزد دریافت جایزه شد.

 

برای اطلاعات بیشتر درباره موسیقی Drill، از جمله نحوه استفاده از ان بـه عنوان مدرک در دادگاه ها علیه مردان جوان سیاه پوست، بـه پادکست Disrupting Exploitation ما گوش دهید.

 

پولدارترین رپر های دنیا در سبک دریل

چیف کیف، پیشرو دریل، 22 ساله، در سن 16 سالگی قراردادی بـه ارزش 6 میلیون دلار «4.4 میلیون پوند» امضا کرد کـه در دوران نوجوانی در حبس خانگی موسیقی خودرا نوشته و تولید کرده بود.

سبک دریل در رپ چیست؟ | بررسی محبوب ترین سبک این روزهای رپ فارسی (لیست بهترین ها)

از ان زمان، او با چهره هاي‌ اصلی مانند کانیه وست کار کرد و شرکت ضبط موسیقی خودرا راه اندازی کرد و بـه اندازه اي از موسیقی مته درآمد داشت کـه توانست در سن 20 سالگی “بازنشستگی” خودرا اعلام کند.

 

در همین حال، لیل دورک، 25 ساله، از صحنه دریل شیکاگو برای ساختن موسیقی با نام‌هاي‌ بزرگی مانند فرنچ مونتانا و میک میل برخاست، و سپس شرکت ضبط موسیقی خودرا تأسیس کرد و گروه دریل خودرا تشکیل داد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی اولین آهنگ رپ در دنیا و آشنایی با اولین رپر خارجی «+بیوگرافی»

 

اهنگ های معروف رپ دنیا در سبک دریل

نخستین تک آهنگ Keef، I Don’t Like «با حضور لیل ریس، ستاره مته همکار» دارای اشعاری اسـت مانند: “Pistol toting and I’m shooting on sight… Got your dog, I in it all night.”آهنگ‌هاي‌ آماتور در صحنه تمرین لندن واضح‌تر درنظر گرفته می شوند و بدون طنز توسط مردانی با چهره‌هاي‌ نقاب‌دار ارائه می شوند.

سبک دریل در رپ چیست؟ | بررسی محبوب ترین سبک این روزهای رپ فارسی (لیست بهترین ها)

اما یکی از معروف ترین هنرمندان مته بریتانیا، Headie One، گفت کـه پیشنهاداتی مبنی بر این کـه ستایش خشونت در ژانر انها با جنایت واقعی مرتبط اسـت، غلط اسـت.او بـه اسکای نیوز گفت: “فقط یک احمق می گوید کـه موسیقی مته ریشه مشکل خشونت در پایتخت اسـت.”

 

آیا دریل باعث خشونت میشود؟

خشونت هیپ هاپ دوباره بـه تیتر خبرها تبدیل شده اسـت… سیاستمداران بـه طور انعکاسی بـه موضوعات قدیمی بازمی گردند تا هر چیزی خارج از سیاست عمومی را برای افزایش نرخ جرم و جنایت مقصر بدانند. بـه نظر میرسد این چرخه هر 10 سال یا بیشتر تکرار می شود، زیرا سیاستمداران و رسانه ها تصمیم می‌گیرند از خشونت در موسیقی رپ بـه عنوان قربانی استفاده کنند تا هیپ هاپ و هنرمندی را کـه در صنعت انها نمایندگی می کنند برای تقویت چرخه هاي‌ خبری شیطانی جلوه دهند.

 

واکنش شهردار نیویورک، اریک آدام بـه این ژانر، تقاضای ممنوعیت دریل آهنگ و مقصر دانستن رپرهای «شاد از انگیزه» برای افزایش نرخ جرم و جنایت در نیویورک اسـت. مهم اسـت کـه بـه یاد داشته باشید کـه هنرمندان سبک زندگی را کـه در اطراف خود ودر جوامع خود مشاهده می شود مستند می کنند و اشعار آن ها منعکس‌کننده خشونت گسترده در جوامعشان اسـت، نه بـه ان دامن می زند. ما نمی توانیم انکار کنیم کـه «گوساله» کـه دریک آهنگ تحریک میشود ممکن اسـت در خیابان پخش شود… اما این تفاوتی با دعواهای تحریک‌شده اینستاگرامی ندارد.

 

کـه هرروز بـه خشونت ختم می شود. اینستاگرام ارتباط را فعال کرد و مکان شرکت‌کنندگان را مخابره کرد اما ما اینستاگرام را مقصر نمی دانیم… پیام اسـت یا رسانه؟ این هنرمندان، رپرها، قتل هایي را کـه اغلب در جوامعشان اتفاق میوفتد، در موسیقی خود مستند می کنند.

سبک دریل در رپ چیست؟ | بررسی محبوب ترین سبک این روزهای رپ فارسی (لیست بهترین ها)

آن ها بـه این واقعیت واکنش نشان میدهند کـه بـه دلیل پوشیدن جواهرات ارزشمند و لباس هاي‌ خیابانی طراحان مورد علاقه، هدف سرقت قرار گرفته اند. آن ها احساس می کنند کـه وادار هستند توسط اطرافیان و امنیتی کـه سلاح حمل می کنند محاصره شوند.

 

آن ها همچنین بار اضافی نیاز بـه “واقعی” یا “اصیل” ظاهر شدن در جوامعی را کـه نمایندگی می کنند، دارند. سناریویی کـه در ان خشونت عادی شده اسـت. در همسایگی‌هایشان، پیروان ان‌ها برای حل و فصل اختلافات یا بی‌احترامی‌شان سریع دست بـه اسلحه می زنند، بنابر این موسیقی ان‌ها این واقعیت خشن را منعکس می کند. ناگفته نماند کـه “گوساله” وزوز ایجاد می کند، و وزوز جریان ها و بازدیدها را تولید می کند … ساده و ساده.

 

دلیل محبوبیت سبک رپ دریل در دنیا

این موسیقی امسال بسیار مورد توجه قرار گرفته اسـت. هنرمند موسیقی Drill Chii Wvttz «Jayquan McKenley» دریک کمین در بیرون یک استودیوی ضبط در Bed-Stuy، بروکلین مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بـه قتل رسید. اریک آدام، شهردار منهتن، پس از قتل این خواننده رپ 18 ساله، چی ووتز، خواستار ممنوعیت ویدیوهای دریل رپ از رسانه هاي‌ اجتماعی شد. بسیاری احساس می کنند کـه اینکار مرگبارتر از ویدیوهای تهاجمی اسـت. همانگونه کـه اریک گونزالس، عضو بروکلین DA بـه فاکس نیوز گفت، “ما اخیراً تعدادی تیراندازی در بروکلین داشته ایم کـه مستقیماً با دریل رپ مرتبط اسـت …

سبک دریل در رپ چیست؟ | بررسی محبوب ترین سبک این روزهای رپ فارسی (لیست بهترین ها)

[رپرها ظاهر می شوند] در فیس بوک لایو و اینستاگرام لایو، و انها در حال تمسخر رقبای خود هستند. قلمرو باندهای حریف، گفت: “ما این جا هستیم. بیا ما رو بگیر اگر شـما را ببینیم، بـه شـما شلیک می‌کنیم.» خشونت در خیابانها اتفاق میوفتد و بدون توجه بـه این کـه چه کسی تحت تأثیر قرار میگیرد، توسط رسانه هاي‌ اجتماعی تقویت می شود. چه روش و چه رسانه را مقصر بدانیم، خشونت هنوز در خیابانها رخ میدهد.

 

چئو اچ کوکر، کـه در چند سال گذشته صحنه رپ منطقه خلیج را پوشش داده اسـت، در لس آنجلس تایمز گفت: «انرژی و الهام رپ، کـه از خیابانها می‌آید، بـه طور مداوم پیام هاي‌ ان را نظارت خواهد کرد. تنشی کـه موسیقی را در بر میگیرد.

سبک دریل در رپ چیست؟ | بررسی محبوب ترین سبک این روزهای رپ فارسی (لیست بهترین ها)

سبک دریل در رپ چیست؟ | بررسی محبوب ترین سبک این روزهای رپ فارسی (لیست بهترین ها)

بـه دلیل توشه هاي‌ اجتماعی کـه اجراکنندگان با خود می آورند، اجتناب ناپذیر اسـت. او ادامه داد: “تعداد زیادی از ان بـه شدت موسیقی مربوط می شود.” و تعداد زیادی از مردم فقط بـه سمت چیزهای سخت گرایش دارند. موسیقی سیاه‌پوستان همیشه با هر انچه در زندگی سیاه‌پوستان در کشور آمریکا می‌گذرد صحبت می کند.»

 

سوالات متداول 

 

سبک دریل چیست؟

یک نوع رپ و استایل خشونت امیز و دیس بازی در استایل هاي‌ رپ اسـت . 

 

بهترین رپر هاي‌ ایرانی در سبک دریل کیاهستند؟

حصین امیرتتلو رضا پیشرو و بـه تازگی هیپاپولوژیست بهترینها هستند .

 

سبک دریل برای کدام کشور اسـت؟

در شیکاگو امریکا اختراع شد. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *