10 سلبریتی معروف دنیا که از بیماری افسردگی رنج میبرند! (‌از لیدی گاگا تا راک و…)

10 سلبریتی معروف دنیا که از بیماری افسردگی رنج میبرند! (‌از لیدی گاگا تا راک و…)

دراین مقاله می خواهیم سلبریتی ها بازیگران و افراد مشهوری بـه شـما معرفی کنیم کـه از بیماری افسردگی رنج می‌برند اما از بیماری خود هیچ واکنشی نشان ندادند در ادامه با 10 سلبریتی مشهور دنیا کـه از بیماری افسردگی رنج می‌برند! «‌از لیدی گاگا تا راک و…» سایت برترین بت را دنبال کنید .

 

معرفی بازیگرانی که افسرده هستند 

انها با استعداد، جذاب، ثروتمند و مورد تحسین هستند. اما نه شهرت و نه ثروت افراد مشهور را در برابر آسیب هاي‌ افسردگی و اختلالات خلقی ایمن نمیکند. Vasilis K. Pozios، MD، روانپزشک قانونی و مشاور صنعت سرگرمی دربخش خصوصی در دیترویت، میگوید امروزه، زمانی کـه اشتباهات یک سلبریتی میتواند «اینترنت را خراب کند»؛ بررسی‌هاي‌ عمومی ناشی از ان میتواند احساس گناه، شرم و ناامنی را برانگیزد.

 

ماجرای افسردگی لیدی گاگا

لیدی گاگا با ظاهر آفتاب پرست، کمد لباس «آرت-پاپ با مد لباس بالا»؛ صدای ژانر شکن، و نقش جدیدش در داستان وحشتناک آمریکایی، همان تعریف شجاعت و قدرت اسـت. او اخیراً بـه بیلبورد فاش کرد اما این تصویر نشان دهنده مبارزه مادام العمر با افسردگی اسـت. او گفت: “من در تمام زندگی ام از افسردگی و اضطراب رنج می بردم.” «فقط می خواهم این بچه‌ها بدانند کـه… این چیز مدرن، جایی کـه همه ی احساس می کنند سطحی هستند و ارتباط کمتری دارند؟ او بـه مجله گفت کـه این انسان نیست.

10 سلبریتی معروف دنیا که از بیماری افسردگی رنج میبرند! (‌از لیدی گاگا تا راک و...)

پزشک پوزیوس می گوید احساس ارتباط کمتر، حتی برای افرادی کـه بـه‌نظر می رسد بـه دلیل فعال بودن آنلاین بـه هم متصل هستند، ضرر دارد. او می گوید: «بررسی دقیق جوانان در رسانه‌هاي‌ اجتماعی می تواند منجر بـه اضطراب، افسردگی و حتی افکار خودکشی شود.

 

بـه دلیل مبارزات خود گاگا با افسردگی و احساس انزوا، ماموریت او کمک بـه جوانانی اسـت کـه با مبارزات عاطفی مشابهی روبه‌رو هستند. بنیاد او Born This Way با هدف توانمندسازی جوانان و الهام بخشیدن بـه شجاعت اسـت و منابعی را برای کمک بـه جوانان آسیب دیده از قلدری، سوء استفاده و افسردگی فراهم می کند.

 

سارا سیلورمن ستاره هالیوود

او روی صحنه زیبا، طعنه آمیز و تیغ تیز اسـت – و احتمالاً می تواند با یک نگاه شـما را پژمرده کند. سارا سیلورمن، بازیگر، کمدین و نویسنده جدید ترین نقش در فیلم I Smile Back وی را بـه طرز دردناکی بـه سمت تاریک تر خود نزدیک می کند، او اخیرا در Glamour فاش کرد. فیلم بر روی مادری حومه شهر تمرکز می کند کـه زندگی اش عالی بـه نظر می رسد، اما در واقع افسرده اسـت و با قرص و الکل خود درمانی می کند.

10 سلبریتی معروف دنیا که از بیماری افسردگی رنج میبرند! (‌از لیدی گاگا تا راک و...)

سیلورمن در Glamour گفت کـه خودش با افسردگی دست و پنجه نرم کرده اسـت و برای حفظ سلامت روان خود دوزهای کمی از Zoloft «سرترالین» مصرف می کند بدون این کـه اوج و فرودهایی را کـه بـه خلاقیت او دامن می‌زند از دست بدهد. سیلورمن گفت: «برای هیچ کس آرزوی افسردگی نمیکنم. اما اگر زمانی ان را تجربه کردید یا در حال حاضر ان را تجربه می‌کنید، فقط بدانید کـه از طرف دیگر، شادی هاي‌ کوچک در زندگی بسیار شیرین تر خواهند بود.

 

کارا دلوین

سولتی کارا دلوین در نوجوانی بـه یک سوپر مدل بسیار محبوب تبدیل شد و اکنون در 23 سالگی، بازیگری اسـت کـه بـه تازگی هفت فیلم را بـه اتمام رسانده اسـت.

 

او می گوید، اما با افزایش ستاره دلوین، او با افسردگی نیز دست و پنجه نرم کرد. او تابستان امسال بـه ووگ گفت: در 15 سالگی، او بـه موج عظیمی از افسردگی، اضطراب و نفرت از خود برخورد کرد. او رفتارهای مضری داشت، داروهای روان گردان مصرف کرد و بـه درمانگران مراجعه کرد – کـه بـه گفته او هیچ یک از انها کمک خاصی نداشتند.

 

در شهر نیویورک، بومی لندن بـه صحنه مهمانی می‌رفت. او در مورد زندگی اي کـه در ان مواد مخدر یکی از لوازم جانبی سخت گیرانه بود، گفت: «درونت را پوسیده می کند. بـه زودی، او خودرا در فکر خودکشی در آپارتمانی در نیویورک یافت. من در حال بستن چمدان‌هایم بودم و ناگهان میخواستم ان را تمام کنم. من راهی داشتم و ان درست روبروی من بود. و

10 سلبریتی معروف دنیا که از بیماری افسردگی رنج میبرند! (‌از لیدی گاگا تا راک و...)

من باید تصمیم بگیرم کـه آیا خودم را بـه همان اندازه کـه ایده مرگ را دوست دارم، دوست دارم یا خیر. دلوین از ان مکان تاریک بیرون آمد کـه موزیک آشنا، «SpottieOttieDopaliscious» از Outkast آمد. این موزیک قبلاً در مراسم تشییع جنازه یکی از دوستانش پخش شده بود کـه مواد مخدر مصرف کرده بود. او در گفتگو Vogue گفت: “این یک هشدار از طرف او بود.”

 

دلوین متوجه شد کـه داروها جوابی ندارند. پزشک Langenecker اشاره می کند کـه تعداد زیادی از این داروهای تفریحی، کـه افراد مشهور بـه آن ها دسترسی بیشتری دارند، “میتوانند با تغییر نحوه عملکرد مغز، از جمله بالا و پایین تر، خطر ابتلا بـه افسردگی را افزایش دهند.”

 

جان هام

چندین دهه قبل از پخش قسمت آخر فیلم Mad Men، بازیگر و ستاره جان هم، بازیگر نقش ادمن اواسط قرن دون دریپر، فاش کرد کـه برای تسکین افسردگی مزمنی کـه پس از مرگ پدرش تجربه کرده بود، بـه داروهای ضدافسردگی و درمان متکی بوده اسـت. او درسال 2010 بـه گاردین گفت کـه هام تنها 20 سال داشت و 10 سال قبل از ان؛ مادرش را بـه دلیل سرطان معده از دست داده بود.

10 سلبریتی معروف دنیا که از بیماری افسردگی رنج میبرند! (‌از لیدی گاگا تا راک و...)

هام کـه با داروهای ضدافسردگی نیز تسکین یافته بود، گفت: «درمانی… زمانی کـه در مارپیچ خود گمشده‌اید، دیدگاه دیگری بـه شـما میدهد… کمک می کند». او گفت کـه این دارو می تواند بـه اندازه کافی بـه تغییر شیمی مغز شـما کمک کند تا فکر کنید: «من می خواهم صبح بیدار شوم. من نمی خواهم تا چهار بعد از ظهر بخوابم.»

 

در می 2015؛ TMZ گزارش داد کـه هام یک دوره 30 روزه بازپروری الکل را دریک مرکز در کانکتیکات بـه اتمام رسانده اسـت.خوشبختانه، افشاگری هام در مورد افسردگی و توانبخشی منجر بـه انگی نشده اسـت کـه افراد موفق گاهی اوقات وقتی با مشکلات روانی خود در دسترس دید عموم قرار میگیرند. لانگنکر میگوید این ننگ میتواند از دریافت کمک‌هاي‌ مورد نیاز برای غلبه بر افسردگی توسط افراد مشهور و افراد عادی پیشگیري کند.

 

اوون ویلسون افسردگی یا خودکشی؟

اقدام بـه خودکشی او درسال 2007 دوستان، خانواده و طرفدارانش را ویران کرد. اگر چه شخصیت اوون ویلسون در صفحه نمایش یک شخص موج‌سوار دوست‌داشتنی و دوست‌داشتنی بود، اما او مرد پیچیده‌اي بود کـه همانگونه کـه مردم در ان زمان گزارش دادند، با مسائل اعتیاد و مشکلات رابطه، بـه ویژه جدایی‌اش از بازیگر کیت هادسون، سروکار داشت.

10 سلبریتی معروف دنیا که از بیماری افسردگی رنج میبرند! (‌از لیدی گاگا تا راک و...)

اگر چه ویلسون در مورد درمان خود سکوت کرده اسـت، گفت و گو‌هاي‌ مطبوعاتی کـه در زمان جدید ترین فیلم او، بدون فرار، انجام شد، نشان میدهد کـه دو پسر خردسالش وی را زمین‌گیر کرده‌اند و شادی زیادی برای او بـه ارمغان آورده‌اند – حتی زمانی کـه پدرش با بیماری آلزایمر کنار می آید.

 

تعداد زیادی از ما باید هم زمان با مسائل حرفه اي و شخصی سر و کار داشته باشیم، اما ستارگانی مانند ویلسون بار اضافی انجام اینکار را در کانون توجه دارند. عده اي از سلبریتی ها برای ایجاد تعادل بین زندگی عمومی و خصوصی خود تلاش می کنند. پوزیوس می گوید: عزت نفس ان‌ها ممکن اسـت الزاماًً بر اساس خود واقعی‌شان ساخته نشود، و بنابر این ممکن اسـت شکننده و مشروط بـه ادامه شهرت باشد.»

 

دمی لواتو: کمک جدی برای مشکلات جدی

اگر دمی لواتو را در حال خواندن موزیک جدیدش بـه نام «مطمئن» در یکی از قسمت‌هاي‌ اخیر Saturday Night Live تماشا کرده باشید، احتمالاً شـما را متحیر میکند کـه فقط چند سال پیش، ستاره سابق دیزنی تحت یک درمان خانگی سه ماهه قرار گرفت. بی اشتهایی، پرخوری عصبی، و برش.

10 سلبریتی معروف دنیا که از بیماری افسردگی رنج میبرند! (‌از لیدی گاگا تا راک و...)

لواتو درسال 2011 بـه مجله People گفت: “تا زمانی کـه تحت درمان قرار نگرفتم، هرگز متوجه نشدم کـه دوقطبی هستم.” بـه گفته مؤسسه ملی سلامت روان، همچنین می تواند در عملکرد روزانه شـما اختلال ایجاد کند.

 

همان طور کـه او التیام یافت، این موضوع برای لواتو کمتر مشکل بود. او بـه People گفت: «احساس میکنم اکنون بازرسی را در دست دارم، جایی کـه در تمام زندگی‌ام نظارت ان را نداشتم.

 

وین برادی: مردان واقعی دچار افسردگی می شوند

شـما مطمئناً جنبه کاملاً متفاوتی از وین بردی بامزه را خواهید دید کـه در نوامبر امسال بـه جمع بازیگران فیلم پرفروش برادوی Kinky Boots ملحق شود. اگر چه برنده شدن در نقش درگ کوئین لولا – شخصیت اصلی کـه چکمه‌هاي‌ پولکی قرمزش را بالا میبرد – تازه‌ترین دستاورد این هنرمند با استعداد اسـت، اما بـه هیچ عنوان سخت‌ترین چالشی نیست کـه او با ان روبه‌رو شده اسـت.

 

بردی کـه چندی پیش در تولد 42 سالگی خود دچار شکستگی شد، دریک ویدئوی اختصاصی در سایت People.com، در مورد مبارزه مادام العمر خود با افسردگی صحبت کرد. او می گوید یکی از بزرگ ترین مشکلات مردی کـه افسردگی دارد این اسـت کـه صحبت کردن در مورد ان تقریباً تابو اسـت.

 

“اگر بـه کسی بگویم، “هی، من خیلی غمگین هستم، چه جور مردی بـه نظر میرسم.” من فلج کننده غمگینم من نمیتوانم از رخت خواب بلند شوم. فقط احساس پوچی میکنم بـه من کمک کن،» او بـه مردم گفت. او گفت: “شـما احساس میکنید باید گریه کنید یا با کسی در مورد ان صحبت کنید، و “نه، من اینکار را نمی‌کنم، زیرا من یک مرد هستم.”

 

کری واشنگتن: افسردگی چیزی است که باید درباره آن صحبت کرد

کری واشنگتن مدت ها قبل از این کـه نقش اصلی اش را در سریال پربیننده ABC Scandal تماشا کنید، با نقش هایش در فیلم هایي مانند Ray و I Think I Love My Wife مخالفت می کرد. اما قبل از این موفقیت‌ها، او روزهای سیاهی را سپری می کرد و از چیزی کـه درسال 2009 بـه مجله Essence بـه عنوان رابطه‌اي بد با غذا و ورزش در طول سال‌هاي‌ دانشگاهش توصیف میکرد، رنج می برد.

10 سلبریتی معروف دنیا که از بیماری افسردگی رنج میبرند! (‌از لیدی گاگا تا راک و...)

او بـه یاد می آورد: “من از غذا بـه عنوان راهی برای کنار آمدن استفاده کردم – بهترین دوست من بود.” او تا زمانی کـه گاهی اوقات بیهوش می شد غذا می‌خورد، سپس برای ساعت ها ورزش بـه باشگاه می رفت. مخفی نگه داشتن رفتارم دردناک و منزوی بود. او بـه گفتگو کننده گفت: گناه و شرم زیادی وجود داشت. خوشبختانه، معلم رقص او مداخله کرد و واشنگتن سال‌ها درمان را آغاز کرد.

 

اخیراً؛ او بـه نیروهای بانوی اول میشل اوباما و سارا جسیکا پارکر پیوست تا توجه را بـه مسائلی کـه جانبازان را تحت تأثیر قرار می دهد، از جمله PTSD جلب کند. واشنگتن در بهار گذشته بـه Glamour گفت: “من فکر می کنم واقعا مهم اسـت کـه ننگ را از سلامت روان دور کنیم.”

 

راک و ماجرای افسردگی دواین جانسون 

دواین «راک» جانسون، 43 ساله، اخیراً پیامی امیدوارکننده برای الهام بخشیدن بـه دیگرانی کـه ممکن اسـت با افسردگی دست و پنجه نرم کنند بـه اشتراک گذاشت.جانسون در یکی از اپیزودهای کلاس استاد اپرا در شبکه OWN گفت: “دریافتم کـه با افسردگی، یکی از مهم‌ترین چیزهایی کـه میتوانید متوجه شوید این اسـت کـه شـما تنها نیستید.” “تو نخستین کسی نیستی کـه از ان عبور می کند.

 

تو آخرین کسی نیستی کـه از ان عبور می کني… کاش کسی را در ان زمان داشتم کـه می‌توانست مرا کنار بکشد و [بگوید]؛ “هی، این اتفاق می‌افتد. خوب باش. پس اي کاش این را می‌دانستم.”

10 سلبریتی معروف دنیا که از بیماری افسردگی رنج میبرند! (‌از لیدی گاگا تا راک و...)

جانسون، پسر کشتی‌گیر حرفه‌اي بازنشسته کانادایی، راکی ​​جانسون، در اوایل دهه بیست و زمانی کـه فوتبالش متوقف شد، افسردگی را تجربه کرد. جانسون پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه میامی، جایی کـه بـه عنوان تکل دفاعی پشتیبان برای هاریکن بازی می کرد، توسط NFL کنار گذاشته شد. او سپس برای یک تیم فوتبال کانادایی بازی کرد، اما پس از دو ماه قطع شد. جانسون این دوران از زندگی خودرا – کـه در طی ان در زیرزمین والدینش نیز زندگی می کرد – “یک نقطه پایین واقعی” نامید.

 

او رویاهای فوتبالی خودرا پشت سر گذاشت و بـه جای ان روی یک حرفه جدید تمرکز کرد: کشتی. وبقیه ماجرا تاریخ اسـت. امروزه، The Rock فهرستی از دستاورد ها را در اختیار دارد، از جمله نویسنده پرفروش نیویورک تایمز، مرد خانواده و ستاره اکشن در مجموعه فیلم هاي‌ محبوب The Fast and the Furious. با این حال، او امیدوار اسـت کـه افراد مبتلا بـه افسردگی در دوران تاریک امید خودرا از دست ندهند.او در کلاس کارشناسی ارشد اپرا گفت: «بـه ان کیفیت اساسی ایمان نگاه کنید. “ایمان داشته باشید کـه طرف دیگر درد شـما چیز خوبی اسـت.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *