آموزش بازی ورق اسکوپا + ترفند و قوانین لازم scopa

آموزش بازی ورق اسکوپا + ترفند و قوانین لازم scopa

scopa اسکوپا یکی از بازی هاي‌ کارتی پاسور و ورق می‌باشد کـه بسیار محبوب می‌باشد در ادامه با آموزش بازی ورق اسکوپا + ترفند و قوانین لازم scopa سایت برترین بت را دنبال کنید. 

 

معرفی بازی ورق اسکوپا

اسکوپا «Scopa» یک بازی مشابه با کاسینو اسـت. این بازی همانند کاسینو از خانواده فیشینگ اسـت، با این حال بسیار ساده‌تر از ان اسـت. اسکوپا کـه در زبان ایتالیایی بـه معنای جارو اسـت، توسط دیوید پارلت درکتاب آموزش بازی کارتی پنگوئن بـه عنوان «یکی از بزرگ‌ترین بازی‌هاي‌ کارت ملی ایتالیا» توصیف شده‌ اسـت. بهترین حالت اسکوپا مانند کاسینو، برای انجام توسط دو بازیکن اسـت.

آموزش بازی ورق اسکوپا + ترفند و قوانین لازم scopa

هدف اسکوپا استفاده از کارت‌هایي کـه در دست دارید برای گرفتن‌ کارت‌هاي‌ روی میز اسـت. اینکار باید با توجه ویژه بـه گرفتن‌ کارت‌هایي با امتیاز بالا صورت بگیرد.اسکوپا بـه یک دسته ۴۰ کارتی از کارت‌هاي‌ بازی نیاز دارد. بـه طور سنتی دراین بازی از دک ایتالیایی استفاده می شود کـه بـه جای پیک، شمشیر، بـه جای گشنیز باتوم، بـه جای دل فنجان و بـه جای خشت، سکه دارد.

 

بازی اسکودا برای کدام کشور است ؟

دک ایتالیایی کـه برای اسکوپا استفاده میشود دارای رتبه‌هاي‌ متفاوتی در کارت‌هاي‌ عکس‌دار نیز اسـت: ر «شاه»؛ کاوال «شوالیه» و فانته «سرباز». شـما می توانید با برداشتن یک دسته استاندارد کارت‌هاي‌ بازی و حذف ۸ها، ۹ها و ۱۰ها، یک دسته معادل ایجاد کنید.

 

بی بی انگلیسی جانشین شوالیه و سرباز جانشین فانته خواهد شد. مهم نیست کـه خال‌ها باهم هماهنگ نباشند. خال بـه طور کلی در اسکوپا اهمیتی ندارد. اگر چه خشت در بازی ایتالیایی نقش سکه را بر عهده می گیرد.شـما همچنین بـه ابزاری برای ثبت امتیازات مانند مداد و کاغذ نیاز دارید.

 

کارت‌ها را بر زده و بـه هر بازیکن سه کارت بدهید. سپس چهار کارت دیگر را در مرکز میز رو بـه بالا قرار بدهید. باقیمانده دک انباشت را تشکیل میدهد. اگر سه یا بیشتر از چهار کارت روی میز، شاه باشند، مرسوم اسـت کـه دست را رها کنید. کارت‌ها را در چنین وضعیتی ریخته و دوباره دیل را از سر بگیرید.

آموزش بازی ورق اسکوپا + ترفند و قوانین لازم scopa

روش برد در بازی پاسور اسکودا

غیر دیلر ابتدا بازی را آغاز میکند. یک بازیکن در نوبت خود میتواند از هر کارتی کـه در دست دارد برای گرفتن یک یا چند کارت از میز استفاده کند. کارت‌هایي کـه بـه این ترتیب گرفته میشوند و همچنین کارت‌هایي کـه بازیکن بازی میکند، رو بـه پایین دربخش انباشت امتیاز در مقابل ان‌ها قرار می گیرند.

 

گرفتن کارت بـه یکی از این دو روش صورت می گیرد: نخستین مورد با جفت کردن یک کارت از دست با کارتی اسـت کـه از نظر رتبه باهم مطابقت دارند. این کارت تنها یک کارت دیگر از ان رتبه را از روی میز میگیرد. «این برخلاف کاسینو اسـت، جایی کـه یک کارت می تواند تا سه کارت دیگر هم رتبه را هم بگیرد.»

 

راه دوم گرفتن، با اضافه کردن اسـت. دراین حالت بازیکن دو یا چند کارت با ارزش کارت بازی شده را می گیرد. برای هدف گذاری در جمع کردن، آس بـه عنوان یک، کارت‌هاي‌ عددی با ارزش اسمیشان، سربازها بـه عنوان هشت، بی بی‌ها بـه عنوان نه و شاه‌ها بـه عنوان ده ارزیابی می شوند.

 

بررسی کارت  ها در بازی اسکوپا اگر کارتی بتواند هم با جفت شدن و هم با اضافه کردن، گرفتن را انجام دهد، جفت شدن اولویت دارد. این امکان وجوددارد کـه کل میز را از کارت‌ها پاک کنید، چنین روندی جارو کردن «Sweep» یا اسکوپا نامیده می شود. این وضعیت با قرار دادن کارت بـه صورت رو بـه بالا در انباشت امتیاز ثبت می شود.

 

بررسی بازیکنان و نوبت دهی در بازی اسکوپا

اگر بازیکنی نتواند در نوبت خود بازی دیگری انجام دهد، باید با دور انداختن یک کارت رو بـه بالا بر روی میز، بازی را دنبال کند. با این حال، اگر بازیکنی بتواند چیزی رابا ان کارت بگیرد، نمی تواند بـه سادگی کارت خودرا دور بیندازد.

آموزش بازی ورق اسکوپا + ترفند و قوانین لازم scopa

در هر نوبت سوم، بازیکنان کارت‌‌هاي‌ خودرا تمام می کنند. دست‌هاي‌ جدید سه کارته از انباشت پخش میشوند. میز هیچ کارت دیگری را دریافت نمیکند و کارت‌هایي کـه از قبل بر روی میز هستند در بازی باقی میمانند.

 

بازی تا زمانی ادامه می یابد کـه هم انباشت و هم کارت‌هاي‌ دست بازیکنان تمام شود. آخرین بازیکنی کـه ضبط موفقی انجام دهد، کارت‌هاي‌ باقیمانده میز را بـه انباشت امتیاز خود اضافه میکند. حتی با این‌که این بازیکن تمامی کارت‌هاي‌ روی میز را می گیرد اما این بـه منزله یک جارو نیست. در ادامه دست امتیاز می گیرد و بـه بازیکنان یک امتیاز برای هر یک از موارد زیر تعلق می گیرد:

 

۱ امتیاز برای هر جارو

*در صورتی کـه بازیکنان برای بیشترین تعداد کارت دراین دسته‌ها مساوی شوند، هیچ یک از بازیکنان امتیاز نمیگیرند.برای این‌که یک بازیکن واجد شرایط پریمیرا باشد، باید کارت‌هاي‌ هر چهار خال را گرد آوری کرده باشد. در ادامه بازیکن طبق فهرست زیر بیشترین امتیاز در هر خال را پیدا می کند و مجموع امتیاز هر چهار کارت را جمع می کند:

آموزش بازی ورق اسکوپا + ترفند و قوانین لازم scopa

۷: ۲۱ امتیاز
۶: ۱۸ امتیاز
آس – ۱۶ امتیاز
۵: ۱۵ امتیاز
۴: ۱۴امتیاز
۳: ۱۳ امتیاز
۲: ۱۲ امتیاز
کارت عکس‌دار:۱۰ امتیاز

 

بازیکنی کـه با این ارزیابی، مقدار بیشتری داشته باشد، امتیاز پریمیرا را کسب می کند.نخستین بازیکنی کـه یازده امتیاز کسب میکند برنده بازی خواهد شد. امتیازها باید بـه ترتیب ذکر شده در بالا اضافه شوند. هر زمان کـه بازیکنی زودتر از دیگران بـه یازده امتیاز رسید، امتیازدهی متوقف می شود و دسته‌هاي‌ باقیمانده بدون امتیاز باقی می ماند. 

 

آموزش بازی ورق اسکوپا + ترفند و قوانین لازم scopa

طبق بررسی هایي کـه داشتیم بهترین سایت شرط بندی را برای شـما در لینک سبز رنگ پایین صفحه کلیک فرمایید شـما دراین سایت میتوانید سود بسیار خوبی ببرید پس همین هم اکنون کلیک کنید . 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *