ماجرای تعرض به دختر شطرنج باز روس در پارک تهران (+عکس)

ماجرای تعرض به دختر شطرنج باز روس در پارک تهران (+عکس)

تجاوز و ماجرای تعرض جنسی بـه دختر شطرنج باز در پارک هاي‌ تهرانی بسیار اینروزها حاشیه ساز شده اسـت در ادامه با ماجرای تعرض بـه دختر شطرنج باز روس در پارک تهران «+عکس» سایت برترین بت را دنبال کنید. 

 

تجاوز در تهران به دختر شطرنج باز روس 

اذيت جنسی دختر شطرنج باز روسی در یکی از پارک هاي‌ تهران جنجالی شد. رقابت هاي‌ جهانی مسابقات گرندپری در تهران در حال برگزاریست . شطرنج بازان تعداد زیادی از سراسر جهان دراین رقابتها شرکت کرده اند .

ماجرای تعرض به دختر شطرنج باز روس در پارک تهران (+عکس)

دراین میان دو شیطرنج باز زن از کشور های روسیه و سوئد خبر ساز شده اند . بـه گزارش نازوب ماجرا ازین قرار اسـت کـه یک سایت روسی ادعا کرد کـه در حاشیه رقابت‌هاي‌ گرند پری جهانی در تهران، دو شطرنج باز خانم کـه برای استراحت بـه پارک رفته بودند مورد اذيت جنسی قرار گرفته‌اند.

 

سایت روسی chess-news دراین باره ادعا کرده اسـت: در حاشیه برگزاری مسابقه‌هاي‌ شطرنج گرند پری در تهران مشکلاتی برای شرکت کنندگان ایجاد شده اسـت. بعضی افراد از هوای گرم محل برگزاری شکایت داشتند و بعضی هم با پوشش خود دراین مسابقه‌ها مشکل داشتند. با این وجود مشکل بزرگتری نیز در حاشیه این بازی‌ها ایجاد شده اسـت.

 


بیشتر بخوانید: خبر جنجالی تجاوز نیمار به دختر مدلینگ از شایعه تا واقعیت «تصاویر18+»


 

ماجرای تجاوز به والنتین گانینا در تهران

این سایت در ادامه ادعایش آورده اسـت: دو شطرنج‌باز خانم بـه نام‌هاي‌ ‘والنتین گانینا’ و ‘پیا کراملینگ’ کـه برای پیاده‌روی بـه پارک رفته بودند کـه در راه برگشت بـه هتل یک فرد قوی هیکل بـه ‘گانینا’ روس‌تبار حمله کرده و بعد از اذيت جنسیش گریخته اسـت. این دو نفر وحشت‌زده شده‌اند و دیگر بدون همراهی مردان از هتل خارج نمی شوند.

ماجرای تعرض به دختر شطرنج باز روس در پارک تهران (+عکس)

گنینا و کراملینگ هردو شروع بدی در رقابت‌ها داشته‌اند. این دو شطرنج باز از کشور های روسیه و سوئد هستند.این نخستین بار اسـت کـه او بـه عنوان داور اصلی رویداد – یک نقش ارشد.

 

اما این دستاورد پس از انتشار عکسی کـه در بازی در شانگهای گرفته شده بودو بـه نظر میرسد خانم بیات را بدون روسری نشان می دهد، با جنجال‌هایي مبهم شده اسـت.او اکنون برای بازگشت بـه ایران احساس ناامنی می کند، جایی کـه زنان میتوانند بـه دلیل نقض قوانین سخت‌گیرانه پوشش اسلامی دستگیر شوند.

 

خانم بیات بـه بی‌بی‌سی گفت: «موبایلم را روشن کردم و دیدم کـه عکس من همه ی جا [در رسانه‌هاي‌ ایران] اسـت. آن ها مدعی بودند من روسری ندارم و میخواهم بـه حجاب اعتراض کنم».

 

این تجاوز در چه زمانی اتفاق افتاد؟‌

شطرنج‌بازان زن برتر روسی پاکت‌هایي با بریده‌هایي از مجلات پورگووگرافی دریافت می کنند، از جمله آنهایی کـه صحنه‌هاي‌ تجاوز بـه عنف و همچنین کاندوم‌هاي‌ استفاده شده را در خود جای داده‌اند. بسیاری چنین نامه هایي را بـه عنوان شوخی هاي‌ خام رد کرده اند، اما برخی بـه اندازه کافی نگران گزارش هاي‌ پلیس هستند.

 


بیشتر بخوانید: سردار آزمون در هتل یک زن روس را حامله کرد!!! «+عکس و حواشی»


 

بـه گفته مدوزا، عامل مظنون یک شطرنج‌باز اهل لتونی، آندرییس استربکوف اسـت. عنوان فعلی فیده او استاد بین المللی اسـت. خبرنگاران با انجام یک کار پیچیده دکتری قانونی آنلاین با کمک هکرهای سابق و با استقرار داده‌هاي‌ نشت ایمیل آنلاین، توانستند مظنون را شناسایی کنند.

ماجرای تعرض به دختر شطرنج باز روس در پارک تهران (+عکس)

مدوزا می‌نویسد، آخرین حادثه در ریگا، لتونی، در جریان مسابقات فیده گرند سوئیس 2021؛ یک تورنمنت معتبر و بخشی از چرخه قهرمانی شطرنج جهان رخ داد، زمانی کـه چندین شطرنج باز زن پاکت هایي را در هتل خود دریافت کردند.

 

بـه گفته فیده، برگزارکنندگان گرند سوئیس پس از اطلاع از این حادثه، بلافاصله این گزارش را بـه پلیس لتونی ارسال کردند و از انها خواستند تا وضعیت را بررسی کنند ودر عین حال سعی کنند تا پایان مسابقات مزاحمتی برای بازیکنان ایجاد نکنند.او می گوید کـه در واقع مانند همیشه در تورنمنت‌هاي‌ بین‌ المللی سر خودرا پوشانده اسـت، علیرغم مخالفت با این قانون.

 

واکنش ها به تعرض در پارکهای تهران

او کـه از ولادی وستوک در شرق روسیه صحبت می کند، جایی کـه او اکنون بازی برگشت مسابقات قهرمانی جهان را قضاوت می کند، توضیح داد: “این برخلاف باورهای من اسـت. مردم باید حق انتخاب لباس خودرا داشته باشند، نباید اجبار شود.”

ماجرای تعرض به دختر شطرنج باز روس در پارک تهران (+عکس)

اقدامات قانونی بعد از تجاوز

نخستین اقدامی کـه شخص قربانی تجاوز و یا خانواده وی باید انجام دهند؛ تماس حاصل نمودن با پلیس برای صورتجلسه کردن وضعیت موجود می‌باشد. پلیس پس از حضور تمام مدارک و شواهد را صورتجلسه خواهد نمود حتی رفتارهای هیجانی لحظه هاي‌ بعد از وقوع تجاوز نیز توسط پلیس در صورتجلسه قید می گردد کـه می تواند در اثبات جرم در دادگاه مورد توجه قرار گیرد.

 

در ۲۴ الی ۴۸ ساعت اولیه تجاوز جنسی باید شخص قربانی بـه دکتری قانونی مراجعه نماید ودر صورتی کـه شخص مراجعه بـه دکتری قانونی را بـه بیش از این مدت بـه تاخیر بیندازد ممکن اسـت آثار جرم از بین برود در فاصله وقوع تجاوز تا مراجعه بـه دکتری قانونی لازم اسـت شخص قربانی از انجام اقداماتی مانند حمام کردن یا مسواک زدن خودداری کرده و لباس هایي را کـه در زمان وقوع تجاوز بر تن داشته اسـت.

 

در پلاستیک در بسته جهت ارائه بـه دکتری قانونی نگه‌داری کند و تمام جزئیات بـه ویژه زمان و مکان وقوع جنایت را یادداشت کند. بـه این دلیل شخص باید از انجام این اقدامات خودداری کند چون با انجام دادن این اقدامات آثار جرم از بین خواهد رفت ولی اگر آثار تجاوز روی لباس یا ملحفه قربانی بـه جای مانده باشد تا سال هاي‌ زیادی نیز می‌توان با استفاده از ان آثار کـه DNA از جمله ان اسـت.

 

کـه شخص متجاوز را شناسایی نمود. لازم بـه ذکر اسـت در دکتری قانونی در صورتی کـه شخص فکر می کند داروی خواب آور یا مواد مخدر یا الکل بـه وی داده شده اسـت، میتواند تقاضای نماید تا دکتری قانونی از طریق آزمایش خونی کـه از وی می گیرد این موضوع را نیز مورد توجه قرار داده ودر در گزارش خود قید نماید.

ماجرای تعرض به دختر شطرنج باز روس در پارک تهران (+عکس)

شکایت بعد از تجاوز جنسی راهنمایی کامل

اقدام بعدی شخص طرح شکایت از متجاوز میباشد کـه طبق معمولً در دادسرای محل وقوع جرم مطرح می گردد این شکایت می تواند عناوین متفاوتی را داشته باشد کـه عنوان بستگی بـه نوع تجاوز دارد، مانند عنوان تجاوز بـه عنف یا… . در مراجع کیفری با توجه بـه این کـه زمان در جرائم تجاوزات جنسی نقش مهمی دارد.

 

تفاوتی بین رسیدگی بـه این جرایم و سایر جرایم وجود ندارد و بـه آن ها بـه صورت ویژه رسیدگی نمی‌گردد بنابر این بهتر اسـت کـه شخص در همان ابتدا برای این کـه نشانه هاي‌ تجاوز از بین نرود تقاضای دستور موقت کند تا با این اقدام خود سبب شود بـه پرونده وی زودتر رسیدگی گردد.

 


بیشتر بخوانید: نگاهی به ماجرای 100 تجاوز به دروازه بان زنان تیم فوتبال آمریکا «+عکس»


 

بر اساس ماده ۳۰۶ قانون آیین دادرسی کیفری بـه جرایم منافی عفت بر خلاف سایر جرایم کـه ابتداً توسط دادسرا تعقیب صورت میگیرد و سپس پس از صدور قرار نهایی و کیفرخواست پرونده بـه دادگاه ارجاع می گردد.

 

بـه صورت مستقیم در دادگاه صالح رسیدگی خواهد گردید. بنابر این در پرونده هاي‌ تجاوز جنسی دادسرا بـه امر تعقیب و تحقیق نمیپردازد و پس از مطرح شدن شکایت پرونده مستقیم بـه دادگاه ارجاع می گردد.

 

جرایم های تجاوز

همچنین بـه استناد ماده ۱۰۲ قانون آیین دادرسی کیفری در جرایم منافی عفت، هر گونه تعقیب و تحقیق ممنوع می‌باشد مگر این کـه پرونده دارای شاکی باشد و یا این کـه جرم در منظر عمومی واقع شده باشد یا بـه عنف و یا سازمان یافته باشد.

ماجرای تعرض به دختر شطرنج باز روس در پارک تهران (+عکس)

کـه دراین موارد تعقیب و تحقیق فقط در محدوده شکایت و یا اوضاع و احوال مشهود توسط دادگاه انجام می گیرد. بنابر این بـه طور خلاصه باید گفت کـه در پرونده هاي‌ منافی عفت از جمله پرونده هاي‌ در خصوص تجاوزات جنسی پرونده بـه صورت مستقیم در دادگاه مطرح شده ودر صورتی کـه شاکی داشته باشد تعقیب و تحقیق در محدوده شکایت توسط قاضی دادگاه انجام خواهد گرفت.

 

جمع بندی 

با توج بـه اتفاقاتی کـه در تهران افتاده اسـت گفتنی میباشد کـه تعرض جنسی در تمام کشور های دنیاوجود دارد اما برای یک دختر روس در تهران کمی این موضوع متاسفانه زاویه دید بدی دارد و سایت روسی مدعی شده اسـت کـه مردان ایرانی دچار فقر جنسی هستند کـه این موضوع واکنش هاي‌ زیادی در فضای مجازی داشته اسـت. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *