بیوگرافی مهدی حسینی نیا | بررسی آثار٬ حواشی و حقایق او (+عکس)

بیوگرافی مهدی حسینی نیا | بررسی آثار٬ حواشی و حقایق او (+عکس)

مهدی حسینی نیا یکی از بازیگران محبوب فیلم سریال سرکش می باشد کـه بسیار دراین فیلم خوش درخشیده اسـت در ادامه با بیوگرافی مهدی حسینی نیا | بررسی آثار٬ حواشی و حقایق او «+عکس» سایت برترین بت را دنبال کنید. 

 

مهدی حسینی نیا کیست ؟ 

مهدی حسینی‌نیا متولد 28 شهریور 1360 بازیگر اسـت. او کار خودرا درسال 1389 با فیلم بلند سینمایی «این جا بدون من» در سینمای کشور ایران آغاز کرد. اما در فیلم بعدی خود محصول سال 1392 یعنی «روایت ناپدید شدن مریم» دیده شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. از میان فعالیت‌هاي‌ او در تئاتر نیز میتوان بـه بازی در نمایش‌هاي‌ «صور اسرافیل» و «او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود» اشاره کرد.

 

💫 اپلیکیشن “سیگاری بت”💫

📱ورژن جدید اپلیکیشن اندروید با سرعت و امکانات بی نظیر 🔻🔻

با دانلود و نصب اپلیکشن سایت شرط بندی سیگاری بت بدون فیلترشکن و با سرعت بیشتر میتوانید از امکانات سایت شرط  بندی استفاده کنید.

برای دانلود مستقیم کلیک کنید.

https://sigariapp.buzz/dl/sigaribet.apk

مراحل نصب اپلیکیشن سیگاری بت در گوشی اندروید :

برای این کار ابتدا به بخش Security (امنیت) در گوشی بروید و گزینه Unknown Sources (نصب برنامه های ناشناخته) را فعال کنید.

حالا می توانید هر نرم افزاری را روی گوشی خود نصب کنید. تنها کافیست فایل مورد نظر را دانلود کنید و سپس با کلیک روی گزینه Install آن را نصب کنید.

 

بیوگرافی مهدی حسینی نیا | بررسی آثار٬ حواشی و حقایق او (+عکس)

مهدی حسینی نیا با سریال «پرده نشین» بـه کارگردانی بهروز شعیبی درسال 1393 نخستین تجربه تلویزیونی خودرا رقم زد. او دراین سریال با ویشکا آسایش، فرهاد آئیش، حامد کمیلی و سارا بهرامی همبازی بود.

 

فیلم «این جا کسی نمی میرد» دومین تجربه حرفه‌اي سینمایی مهدی حسینی‌نیا محصول سال 1394 بود. این فیلم نخستین ساخته بلند حسین کندری و بـه تهیه کنندگی عباس رافعی و سینا سعیدیان توسط شرکت پخش هنرنمای پارسیان در شبکه نمایش خانگی منتشر شد.

 

علاقه ی مهدی حسینی نیا به فیلم و سریال

این فیلم دربخش «هنر و تجربه» سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر بـه نمایش در آمد. «این جا کسی نمی‌میرد» روایتی موشکافانه از تنهایی‌هاي‌ یک سرباز جوان اسـت کـه برای گذراندن بخشی از دوره سربازی‌اش راهی منطقه‌اي مرزی می شود و زمانی کـه تلاش می کند تا با شرایط جدید کنار بیاید، متوجه اتفاقاتی عجیب میشود. مهدی حسینی‌نیا دراین فیلم با هومن سیدی هم‌بازی بود.

بیوگرافی مهدی حسینی نیا | بررسی آثار٬ حواشی و حقایق او (+عکس)

 


بیشتر بخوانید: زهرا امیر ابراهیمی بازیگر از کشف حجاب تا حضور در جشنواره کن «+بیوگرافی و عکس»


 

درسال 1396 مهدی حسینی‌نیا در فیلم «متری شیش و نیم» بـه کارگردانی سعید روستایی نقش “حسن دلیری یا حسن گاوی” را ایفا می کرد کـه خرده فروش مواد مخدر بودو برای قاچاق شیشه بـه کشور ژاپن مقدار زیادی شیشه بلعیده و توانست بـه خوبی از پس ایفای نقش بربیاید و میزان تسطش با بازیگری را بـه نمایش بگذارد. وی در «متری شیش و نیم» درکنار بازیگران مطرحی مانند پیمان معادی، نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی بـه نقش آفرینی پرداخت.

 

او در فیلم‌هاي‌ «فروشنده» اصغر فرهادی و «خشکسالی و دروغ» پدرام علیزاده نقش‌هایي کوتاه و فرعی را ایفا نمود. مهدی حسینی‌نیا درسال 1398 با بازی در فیلم سینمایی «شنای پروانه» بـه کارگردانی محمد کارت در نقش “مصیب” بار دیگر بـه خوبی درخشید و با بازیگران مطرحی مانند امیر آقایی، جواد عزتی، طناز طباطبایی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان و ایمان صفا همبازی شد.

 

بیوگرافی مهدی حسینی نیا | بررسی آثار٬ حواشی و حقایق او (+عکس)

این فیلم کـه در جنوب شهر اتفاق می‌افتد، روایتگر داستان دختریست بنام “پروانه” کـه عکسی از ان در حال شنا کردن منتشر میشود و بردار و همسرش درصدد گرفتن انتقام او از کسی کـه عکس را منتشر کرده، هستند. «شنای پروانه» در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر بـه نمایش درآمد ودر بخش‌هاي‌ زیادی نامزد و یا برنده سیمرغ بلورین شد.

 

سریال های معروف مهدی حسینی نیا

وی برای نخستین بار درسال 1396 با بازی در سریال «عالیجناب» بـه کارگردانی محمدسام قریبیان در نقش “وزیر اقتصاد” پا بـه شبکه نمایش خانگی گذاشت.

 

او درسال 1399 با حضور در سریال‌هاي‌ «میخواهم زنده بمانم» بـه کارگردانی شهرام شاه‌حسینی در نقش “مفتاح” و «سیاوش» بـه کارگردانی سروش محمدزاده در نقش “وحید” «دوست سیاوش»؛ بار دیگر شبکه نمایش خانگی را تجربه کرد. از دیگر کارهای مهدی حسینی نیا می توان فیلم‌هاي‌ -«ماهمه با هم هستیم» بـه کارگردانی کمال تبریزی -«بنفشه آفریقایی»‌ بـه کارگردانی مونا زندحقیقی را نام برد.

 

بیوگرافی مهدی حسینی نیا | بررسی آثار٬ حواشی و حقایق او (+عکس)

همسر مهدی حسینی نیا

متاسفانه هیچگونه اطلاعاتی درباره زندگی شخصی و ازدواج این چهره در معرض ما موجود نمی باشد.آقای حسینی نیا در متری شیش و نیم کاراکتر حسن دلیری یا همان حسن گاوی را بازی نموده اسـت کـه خرده فروش مواد مخدر می باشد و برای قاچاق شیشه بـه ژاپن مقداری شیشه می خورد.ایفای او با چشمان خود بسیار درخشان می باشد و بریده بریده صحبت کردنش نمایانگر این می باشد کـه در حرفه خود تسلط کامل نیز دارد.

 

بیوگرافی مهدی حسینی نیا | بررسی آثار٬ حواشی و حقایق او (+عکس)

مهدی حسینی نیا در شنای پروانه

یکی از فیلم هایي کـه وی در ان ایفا نقش پررنگی داشته فیلم متری شیش و نیم بوده اسـت دراین فیلم با چهره و نقشی متفاوت ظاهر شد کـه این چهره و نقش برای وی مناسب بودو از این طریق توانست بیشتر از گذشته در دل مردم جا باز کند.

 

او طبق معمولً با نقش هاي‌ جدی بیشتر روی پرده سینما میرود در فیلم متری شیش و نیم هم نقشی جدی و با گریم متفاوت ظاهر شده اسـت کـه دراین نقش جدی فروشنده مواد مخدر بوده اسـت. این بازیگر و هنرمند در متری شیش و نیم نقش حسن دلیری یا حسن گاوی را ایفا می کند کـه خرده فروش مواد مخدر اسـت و برای قاچاق شیشه بـه کشور ژاپن مقدار شیشه بلعیده اسـت.

 

بیوگرافی مهدی حسینی نیا | بررسی آثار٬ حواشی و حقایق او (+عکس)

 


بیشتر بخوانید: مراسم ازدواج لاکچری آناشید حسینی و دکتر امین رضا چلبیانلو «+عکس و بیوگرافی»


 

مهدی حسینی نیا تا قبل از فیلم سینمایی شنای پروانه و بازی در نقش مصیب، باوجود فعالیت هاي‌ تئاتری و تصویری فراوان ناشناخته بوده اسـت. نقش عجیب و جذاب مهدی حسینی نیا در شنای پروانه شهرت او را بیشتر کرده و با بازی نقش مفتاح در سریال نمایش خانگی می خواهم زنده بمانم بسیار قدرتش را دراین عرصه اثبات کرده اسـت. این در حالی اسـت کـه سریال هاي‌ نمایش خانگی سیاوش و میدان سرخ نیز کارهای بعدی مهدی حسینی نیا دراین عرصه اسـت.

بیوگرافی مهدی حسینی نیا | بررسی آثار٬ حواشی و حقایق او (+عکس)

اثار فیلم های مهدی حسینی نیا

دسته دختران

مصلحت

روز ششم

روشن

شنای پروانه

گور کن

عنکبوت

شب اول هجده سالگی

ما همه ی با هم هستیم

متری شیش و نیم

بنفشه آفریقایی

شنل

ایستگاه اتمسفر

این جا کسی نمیمیرد

خشکسالی ودروغ

هیچ کجا هیچ کس

من همسرش هستم

این جا بدون من.

بیوگرافی مهدی حسینی نیا | بررسی آثار٬ حواشی و حقایق او (+عکس)

حضور در سریال میخواهم زنده بمانم

شهرام شاه‌حسینی با ساخت سریال «می‌ خواهم زنده بمانم» یکی از پر مخاطب‌ ترین سریال‌ هاي‌ نمایش خانگی را تولید کرده اسـت. این سریال پر ستاره درکنار معرفی بازیگران کمتر شناخته‌ شده، جذابیت فراوانی را بـه همراه داشته اسـت. بـه علاوه داستان منسجم و پر ماجرای این مجموعه، روایتی متفاوت از این دهه ملتهب را بیان می‌ کند.

 

در «می‌ خواهم‌ زنده بمانم» حامد بهداد، سحر دولتشاهی، پدرام شریفی، علی شادمان، آناهیتا درگاهی و مهران احمدی، «با هنرمندی» آزاده صمدی، امیر نوروزی، مهدی حسینی نیا، فرید سجادی حسینی و بابک کریمی، «با حضور» افسانه چهره آزاد، عزت مهرآوران، محمدرضا مالکی، ناهیپد مسلمی، مهدی صباغی، بیژن بنفشه خواه و بهاره کیان افشار بـه ایفای نقش پرداخته اند.

 

بیوگرافی مهدی حسینی نیا | بررسی آثار٬ حواشی و حقایق او (+عکس)

درخشیده شدن هنرپیشه کاراکتر مصیب در شنای پروانه با ایفای مهدی حسینی نیا در آثار کارگردان هاي‌ مطرح شده از قبیل :کمال تبریزی، سعید روستایی، اصغر فرهادی و روح الله حجازی در مقام هنرپیشه حاضر شده اسـت، ولی اوج درخشندگی وی در نخستین تولید سینمایی آقای محمد کارت بوده اسـت.

 

اگر شنای پروانه رابا ایفای «امیر آقایی» در کاراکتر گنده لاتی بـه اسم هاشم تبلیغ نموده اند و او را بـه عنوان مظهر فیلم مشاهده نموده اید، پس از نگاه کردن فیلم محمد کارت احتمال دارد بـه این نتیجه رسیده باشید کـه «بـه قول لات هاي‌ داخل داستان» «نفر یک» یا «بزرج» فیلم، ایفای مهدی حسینی نیا در کاراکتر مصیب می باشد

بیوگرافی مهدی حسینی نیا | بررسی آثار٬ حواشی و حقایق او (+عکس)

حضور مهدی حسینی نیا در شنای پروانه

فیلم شنای پروانه با ایفای «طناز طباطبایی» بـه گاراژ صافکاری برادر شوهر خود با ایفای «جواد عزتی» می رود و از وی تقاضای میکند تا جلوی همسرش هاشم با ایفای «امیر آقایی» را بگیرد.

بیوگرافی مهدی حسینی نیا | بررسی آثار٬ حواشی و حقایق او (+عکس)

هاشم بـه خاطر فیلمی کـه از شنا کردن پروانه در استخر در شبکه هاي‌ اجتماعی دست بـه دست شده اسـت بـه همراه نوچه هاي‌ خود برای انتقامجویی بـه استخر می‌روند و مشغول تخریب ان می باشد، کـه در مسیر برگشت از استخر هاشم پروانه رابا ضرب هایي بـه قتل میرساند.

بیوگرافی مهدی حسینی نیا | بررسی آثار٬ حواشی و حقایق او (+عکس)

 

مهدی حسینی نیا با گریم فیلم گورکن کـه اگر کارگردان هاي‌ سینمایی کشور بـه وی اعتماد نمایند میتوانند مهارت هایش را بـه درستی عرضه نماید.

فردی کـه کاراکترش را در شنای پروانه بازی می‌نماید، بسیار موثر می باشد و جزو نقش هاي‌ منفی می باشد ودر اوج درام بیان داستان موثر می باشد.

 

آقای محمد کارت یکی از کارگردان هایي می باشد، کـه دغدغه دارد و بـه خاطر اشراف بر مستندسازی و نوع جهان بینی خود، بیشتر برای منصوب هنرپیشه برای آثار خود بـه دنبال تئاترها می رود و بـه خاطر همین یکی از شاخص ترین کاراکترهای شنای پروانه را بـه آقای مهدی حسینی‌نیا سپرده اسـت و وی نیز با تکیه بر خلاقیت شخصی و عقب حاضر شدن بر صحنه تئاتر از این آزمون سربلند خارج شده اسـت.

 

بیوگرافی مهدی حسینی نیا | بررسی آثار٬ حواشی و حقایق او (+عکس)

جمع بندی 

مهدی حسینی نیا یکی از مشهور ترین بازیگران سینمای کشور ایران اسـت کیفیت این بازیگر در فیلم ها و سریال هاي‌ او بسیار جذاب می باشد اما کم تر بـه چشم خورده اسـت اما بعد از گذشت ۱۵ سال از فعالیت خود دربخش هنری فیلم و سینمایی بسیار موفق بوده اسـت و چند سالی می باشد کـه مهدی حسینی نیا محبوبیت زیادی در سینمای کشور ایران داشته اسـت. 

 

سوالات متداول

مهدی حسینی نیا چند سال دارد؟ 

او دهه ۶۰ می باشد 

 

مهدی حسینی نیا همسرش کیست؟

او مجرد می باشد. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *