زهرا امیر ابراهیمی بازیگر از کشف حجاب تا حضور در جشنواره کن (+بیوگرافی و عکس)

زهرا امیر ابراهیمی بازیگر از کشف حجاب تا حضور در جشنواره کن (+بیوگرافی و عکس)

زهرا امیر ابراهیمی یکی از بازیگران سینمای کشور ایران بود کـه در فیلم عنکبوت مقدس تونست راه پیدا کند بـه جشنوار کن ۲۰۲۲ کـه افتخار خیلی بزرگی برای او و کشورش بود در ادامه با زهرا امیر ابراهیمی بازیگر از کشف حجاب تا حضور در جشنواره کن «+بیوگرافی و عکس» سایت برترین بت را دنبال کنید. 

 

بیوگرافی زهرا امیر ابراهیمی 

زهرا امیرابراهیمی متولد 1360 یکی از بازیگران زن ایرانی اسـت کـه علاوه بر بازیگری کار عکاسی را نیز دنبال می کرده. زهرا امیرابراهیمی یکی از سوژه هاي‌ جنجالی بازیگران ایرانی اسـت.

 

زهرا امیر ابراهیمی بازیگر از کشف حجاب تا حضور در جشنواره کن (+بیوگرافی و عکس)

کـه پس از بازی در فیلم نرگس و انتشار یک فیلم از روابط خصوصی اش دیگر در تلویزیون حضور پیدا نکرد و بـه خارج از ایران مهاجرت کرد.

 

علاقه ی زهرا امیرابراهیمی به بازیگری

زهرا امیرابراهیمی بازیگر و عکاس ایرانی متولد 1360 کـه در مجموعه هاي‌ تلویزیونی کمکم کن «رمضان 1383»؛ غریبانه «1383» و نرگس «تابستان 1385» بـه شهرت دست یافت. زهرا امیرابراهیمی در دو فیلم سینمایی «سفر بـه هیدالو» «۱۳۸۴» و «انتظار» «۱۳۷۹» نیز ایفای نقش کرده اسـت.

 

بعد از بـه شهرت رسیدن زهرا ابراهیمی در فیلم نرگس کـه در اذهان مردم جا افتاده بود، فیلمی از وی منتشر شد کـه محتویات ان مربوط بـه روابط خصوصی اش و هم آغوشی با پسری جوان بود. این فیلم در قالب سی دی هاي‌ خانگی دست بـه دست چرخید و برچسبی بر پبشانی این بازیگر شد. انتشار این فیلم باعث شد کـه زهرا امیرابراهیمی دیگر در تلویزیون و سینما حضور پیدا نکند و از ایران بـه اروپا مهاجرت کند.

 

فیلم پرحاشیه عنکبوت مقدس با بازیگری زهرا امیرابراهیمی 

فیلم عنکبوت مقدس بـه کارگردانی علی عباسی و نویسندگی علی عباسی و افشین کامران بهرامی، محصول سال ۲۰۲۲ و درباره ي سعید حنایی، قاتل زنان خیابانی مشهد در اواخر دهه ي هفتاد اسـت کـه قاتل عنکبوتی لقب گرفته و انگیزه ي خود از این قتل ها را پاک کردن جامعه از فساد و فحشا عنوان کرده بود.

زهرا امیر ابراهیمی بازیگر از کشف حجاب تا حضور در جشنواره کن (+بیوگرافی و عکس)

زهرا امیرابراهیمی دراین فیلم نقش روزنامه نگار زنی را ایفا می‌کند کـه درباره ي قاتل زنان خیابانی مشهد تحقیق می‌کند. نقش سعید حنایی را مهدی بجستانی ایفا کرده اسـت.فروزان جمشید نژاد، آرش آشتیانی، سینا پروانه و سارا فضیلت عده اي از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

 

پیش از این نیز فیلم دیگری درباره ي سعید حنایی بـه نام «عنکبوت» ساخته شده اسـت. این فیلم کـه محصول سال ۹۸ و ساخته ي ابراهیم ایرج زاد اسـت، در اواخر سال ۱۴۰۰ در سینما های ایران بـه نمایش درآمد. دراین فیلم نقش سعید حنایی را محسن تنابنده ایفا می‌کرد.

 


بیشتر بخوانید: هانیه توسلی با یک کار عجیب در فیلم جدیدش ممنوع الکار شد!! «+عکس»


 

کارگردان عنکبوت مقدس

علی عباسی، کارگردان فیلم عنکبوت مقدس، متولد سال ۱۳۶۰ در تهران اسـت. او درسال ۷۸ بـه دانشگاه پلی تکنیک تهران رفت و پس از مهاجرت بـه اروپا درسال ۲۰۰۷ موفق بـه اخذ مدرک کارشناسی در رشته معماری از فرهنگستان پادشاهی علوم سوئد شد. او سپس در آکادمی ملی فیلمسازی دانمارک بـه تحصیل در رشته کارگردانی و فیلمسازی مشغول گشت ودر سال ۲۰۱۱ از این آکادمی فارغ التحصیل شد. او در حال حاضر ساکن دانمارک اسـت.

زهرا امیر ابراهیمی بازیگر از کشف حجاب تا حضور در جشنواره کن (+بیوگرافی و عکس)

علی عباسی تا کنون یک فیلم کوتاه و ۳ فیلم بلند ساخته اسـت. فیلم «مرز» «Border» اثر شاخص این کارگردان، درسال ۲۰۱۸ برنده ي جایزه ي بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن شد. «مرز» برای حضور دربخش بهترین فیلم خارجی‌ زبان جوایز اسکار سال ۲۰۱۹ نیز انتخاب شد ودر جمع نامزدهای بخش بهترین چهره پردازی نیز قرار گرفت اما موفق بـه کسب این جایزه نگردید.

 

حضور زهرا امیرابراهیمی در سینما در چه سالی بود‌؟

درسال ۷۹ با فیلم «انتظار» بـه کارگردانی محمد نوری زاد برای نخستین بار جلوی دوربین رفت و سپس درسال ۸۳ با بازی در سریال «کمکم کن» ساخته ي قاسم جعفری وارد تلویزیون شد.

زهرا امیر ابراهیمی بازیگر از کشف حجاب تا حضور در جشنواره کن (+بیوگرافی و عکس)

پس از بازی در چند فیلم و سریال دیگر، درسال ۸۵ با سریال پربیننده «نرگس» بـه کارگردانی سیروس مقدم بـه شهرت رسید.درسال ۸۵ و اندکی پس از اتمام پخش سریال «نرگس»؛ فیلمی غیراخلاقی از زهرا امیرابراهیمی منتشر شد کـه زندگی وی را زیر و رو کرد. این ویدئو ظرف مدت کوتاهی بارها تکثیر و توزیع شد.

 

زهرا امیرابراهیمی در ابتدا انتساب این ویدئو بـه خودش را انکار و ادعا کرد ویدئوی مذکور با فردی شبیه بـه او و با استفاده از تکنیک هاي‌ گریم یا مونتاژ ساخته شده بود.

 

پس از این اتفاق، زهرا امیرابراهیمی بـه فرانسه مهاجرت کرد و فعالیت حرفه اي خودرا در آنجا با بازی در فیلم و تئاتر و فیلمسازی ادامه داد.او درسال ۹۸ در گفت و گویی با یک شبکه ماهواره اي پارسی زبان اعلام کرد.

 

شخصی کـه فیلم خصوصی وی را پخش کرد مجید بهرامی، بازیگر سینما و تئاتر بود کـه درسال ۹۳ در سن ۳۷ سالگی بر اثر سرطان درگذشت.

 

او گفت در ابتدا تصور می‌کرد این فیلم توسط پسری کـه با او در رابطه بود منتشر شده بود اما بعد از مدتی مشخص شد این ویدئو توسط مجید بهرامی پخش شده بود.

 

حبس کشیدن زهرا امیرابراهیمی

بر اساس حکم دادگاه کـه بخش هایي از ان در شبکه هاي‌ اجتماعی منتشر شده اسـت، بهرامی بـه خاطر انتشار این فیلم غیر اخلاقی بـه یکسال حبس، جریمه نقدی و تحمل ۷۴ ضربه شلاق و بابت «تشویق بـه فساد و فحشا و فراهم کردن موجبات ان» بـه تحمل ۵ سال حبس محکوم شد کـه در نهایت پس از گذراندن چند ماه زندان آزاد شد و بـه فعالیت حرفه‌ اي خود ادامه داد.

زهرا امیر ابراهیمی بازیگر از کشف حجاب تا حضور در جشنواره کن (+بیوگرافی و عکس)

بـه اقرار بهرامی، زمانی کـه امیرابراهیمی مدتی در منزل خواهر پسری کـه با او در رابطه بود زندگی می‌ کرده، یک روز در مهمانی اي در ان خانه، فایل ویدئوی مذکور را روی کامپیوتر شخصی امیرابراهیمی پیدا می‌ کند و ان را روی یک سی‌ دی ذخیره می‌ کند و مخفیانه با خود می‌ برد.

 

بررسی فیلم لو رفته زهرا امیرابراهیمی

۱۵ سال پیش ویدئویی از زهرا امیر ابراهیمی بازیگر سینما و تلویزیون منتشر شد، ایران را تکان داد و تبعات ماندگاری در جامعه داشت و فصلی تازه در آسیب شناسی لایه‌هاي‌ زیرین جامعه ایران بود

 

زهرا امیر ابراهیمی دو سال گذشته شروع بـه افشاگری کرد. زهرا امیر ابراهیمی درسال ۱۳۸۵ پس از لو رفتن و پخش فیلم جنجالی از روابط جنسی و خصوصی با دوست پسرش برای همیشه از ایران رفت. زهرا امیر ابراهیمی وقتی این فیلم کـه هم آغوشی او و دوست پسرش را نشان می‌داد.

 

منکر شد و ان را تهمت دانست و تنها بـه شباهت دختر در فیلم بـه خودش اشاره کرد. زهرا امیر ابراهیمی آذر ماه ۱۳۹۸ در حالی ۱۲ سال از ماجرای لو رفتن فیلم می‌گذشت نسبت مجید بهرامی افشاگری کرد. فیلم لو رفته از کامپیوتر زهرا امیر ابراهیمی توسط این فرد ربوده شده بود.

 

حضور زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن

رضا صائمی، نویسنده و منتقد، امروز بعد از حضور زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن نوشت:این حضور باشکوه جلوه میکند وقتی از گذر ان خاطرات و مخاطرات، اشک ها بـه لبخندها بدل میشود … جضورش بر فرش قرمز کن، بازگشت بـه عرش دوباره اسـت … بـه عیشی کـه از شرابی تلخ برآمده

زهرا امیر ابراهیمی بازیگر از کشف حجاب تا حضور در جشنواره کن (+بیوگرافی و عکس)

لحظه اي رقص گونه می‌چرخد تا چرخش روزگار را از غم و شکستن بـه شادی و شکفتنش جشن بگیرد … این قاب تنها تصویر قدم زدن بر فرش قرمز نیست، پرواز شکوهمند ققنوسی اسـت کـه از خاکستر خویش برخاسته

 

ماجرای مهاجرت زهرا امیرابراهیمی

در مدت بازداشت ابراهیمی شایعات مختلفی از جمله خودکشی او منتشر شد کـه بعد ها تکذیب شد، وی مدتی بعد بـه علت جو موجود وادار شد از میهن خود برای همیشه مهاجرت کند

زهرا امیر ابراهیمی بازیگر از کشف حجاب تا حضور در جشنواره کن (+بیوگرافی و عکس)

بعد از مهاجرت درسال 86 در تئاتر رویای طاهرگان خاموش شبنم طلوعی بازی کرد ودر فیلم شیرین عباس کیارستمی هم ایفاقی نقش کرد، او چند تجربه کوتاه نیز دارد

 

همسر زهرا امیرابراهیمی 

زندگی شخصی او در فرانسه در سکوت خبری ادامه دارد، گفته می‌شود بـه تازگی ازدواج کرده و عکس بالا منتسب بـه او و همسرش اسـت کـه هنوز تایید نشده اسـت

 

 

خانوم زهرا در عکاسی نیز فعالیت داشت و قبل از شهرت خود درسال 1384 این حرفه را بـه صورت جدی ادامه می داد و دو نمایشگاه با عنوان دید اول و دوم را نیز برگزار کرده اسـت

زهرا امیر ابراهیمی بازیگر از کشف حجاب تا حضور در جشنواره کن (+بیوگرافی و عکس)

حضور زهرا امیرابراهیمی در مصاحبه با سینا ولی الله 

او در گفت و گو اي با سینا ولی الله در شبکه ام بی سی در مورد خروجش از ایران و پخش فیلم خصوصی اش گفت: یکی از بازیگران درجه یک تئاتر بـه نام م.ب فیلم خصوصی وی را پخش کرد ودر دادگاه خودرا بیمار روانی معرفی کرد. مدتی در زندان بودو سپس آزاد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *