اولیویا رودریگو Olivia Rodrigo کیست؟

اولیویا رودریگو Olivia Rodrigo کیست؟ | بیوگرافی خواننده و بازیگر جذاب کراش ایرانی ها (۱۸+)

امروز در خدمتتون هستیم تا در مورد زندگی یک خواننده جوانی صحبت کنیم کـه در اوایل سال ۲۰۰۳ بـه دنیا امده هست اولیویا رودریگو یک خواننده موفق اسـت و ۲۲ میلیون دنبال کننده دارد در ادامه با اولیویا رودریگو Olivia Rodrigo کیست؟ | بیوگرافی خواننده جذاب خارجی و کراش ایرانی ها «۱۸+» سایت برترین بت را دنبال کنید .

 

بیوگرافی اولیویا رودریگو 

اولیویا رودریگو، بازیگر و خواننده و ترانه سرای آمریکایی، قبل از انتشار تک موزیک عدد 1 خود بـه نام «Drivers License» درسال 2021؛ در برنامه تلویزیونی «High School Musical: The Musical: The Series» بـه شهرت رسید.

اولیویا رودریگو Olivia Rodrigo کیست؟ | بیوگرافی خواننده و بازیگر جذاب کراش ایرانی ها (۱۸+)

اولیویا رودریگو در کالیفرنیا بزرگ شد، جایی کـه او توانایی اولیه خودرا در موسیقی از جمله آهنگسازی موزیک هاي‌ خودرا نشان داد. او کـه یک بازیگر کودک بود، در سریال هاي‌ تلویزیونی “Bizarardvark” و “High School Musical: The Musical: The Series” نقش آفرینی کرد.

 

رودریگو نخستین تک موزیک دلخراش “Drivers License” را در ژانویه 2021 منتشر کرد. این موزیک بـه عدد 1 در Billboard Hot 100 رسید و نخستین موزیک با بیش از یک میلیارد استریم درسال 2021 بود. او ان رابا آلبوم تحسین شده “Sour” دنبال کرد. «2021».

 

زندگی اولیه و علاقه به موسیقی

اولیویا ایزابل رودریگو در 20 فوریه 2003 در موریتا، کالیفرنیا بـه دنیا آمد. رودریگو در تمکولا، کالیفرنیا، با والدینش بزرگ شد: جنیفر، معلم، و کریس، یک درمانگر خانواده و ازدواج. وقتی اولیویا کودک بود، مادرش راک آلترناتیو مانند No Doubt، White Stripes و Smashing Pumpkins را بـه او معرفی کرد.

اولیویا رودریگو Olivia Rodrigo کیست؟ | بیوگرافی خواننده و بازیگر جذاب کراش ایرانی ها (۱۸+)

رودریگو تمایل اولیه خودرا بـه موسیقی نشان داد. در سن 5 سالگی، او شروع بـه آموزش آواز کرد. او بـه زودی در مسابقات محلی و نمایش استعدادها شرکت کرد. او همچنین در جوانی موزیک می‌نوشت.زمانی کـه رودریگو 9 ساله بود، آموزش پیانو را آغاز کرد. او ابتدا از مطالعه پیانو متنفر بود، اما متوجه شد کـه این ساز بـه آهنگسازی او کمک کرده اسـت.

 

ترانه سرایی هاي‌ دوران جوانی رودریگو اغلب بر دل شکستگی متمرکز بود، حتی قبل از این‌که او دوست پسر داشته باشد. او بـه People گفت: “من بـه معنای واقعی کلمه قبل از این‌که دست پسری را بگیرم موزیک جدایی نوشتم.”

 

علاقه ی اولویا به خوانندگی

رودریگو در 6 سالگی در کلاس هاي‌ بازیگری شرکت می کرد. او در تولیدات مدرسه اي نقش داشت، اما شروع بـه تست زدن برای مشاغل حرفه اي کرد. برای انجام اینکار، والدینش وی را بـه یک مسیر 90 مایلی بـه لس آنجلس بردند.

اولیویا رودریگو Olivia Rodrigo کیست؟ | بیوگرافی خواننده و بازیگر جذاب کراش ایرانی ها (۱۸+)

رودریگو یک شبه موفق نبود. پدر و مادرش کـه وی را برای تبدیل شدن بـه یک بازیگر کودک تشویق نکرده بودند، بـه دخترشان گفتند کـه او می‌تواند تست بازیگری را متوقف کند. با این حال، او مصمم بود کـه ادامه دهد. رودریگو در 10 سالگی نقش اصلی را در «یک دختر آمریکایی: گریس موفقیت را برمی انگیزد» «2015» دریافت کرد.

 

رودریگوی 12 ساله برای نقش پیج اولورا در «Bizarardvark» «19-2016» انتخاب شد. او درکنار مدیسون هو کـه دوست صمیمی اسـت، بازی کرد. نقش رودریگو را ملزم بـه یادگیری گیتار می کرد.

 

همچنین بـه این معنی بود کـه با خانواده اش در لس آنجلس جایی بگیرد و مدرسه دولتی را پشت سر بگذارد.زمانی کـه رودریگو 15 ساله بود، در «موزیکال دبیرستانی: موزیکال: سریال» در نقش نینی سالازار رابرتس بازی کرد. او علاوه بر بازیگری بـه نوشتن موزیک هاي‌ خود ادامه داد. “I Am More” کـه او در اینستاگرام بـه اشتراک گذاشت، منجر بـه نمایش از او شد تا آهنگی برای شخصیت “HSM:TM:TS” خود بسازد.

 

رودریگو تصنیف حاصل، “All I Want” را در سن 16 سالگی اجرا کرد. این تصنیف برای “HSM:TM:TS” تبدیل بـه موفقیت شد و همچنین در بیلبورد Hot 100 درسال 2020 قرار گرفت.

 

اولیویا رودریگو Olivia Rodrigo کیست؟ | بیوگرافی خواننده و بازیگر جذاب کراش ایرانی ها «۱۸+»

توانایی‌هایي کـه رودریگو با «همه ی انچه می خواهم» نشان داد، توجه چندین برچسب را بـه خود جلب کرد. او در نهایت با Geffen Records قرارداد امضا کرد. سایر خوانندگانی کـه برنامه نویسی دیزنی را شروع کردند، مانند مایلی سایرس و سلنا گومز، ابتدا با هالیوود رکوردز دیزنی قرارداد بسته بودند، بنابر این انتخاب رودریگو مسیر متفاوتی را رقم زد. او اعتراف کرده اسـت: “من فکر میکنم کهن الگوی خاصی از ستاره دیزنی کـه بـه ستاره پاپ تبدیل شده وجوددارد کـه من نمی‌خواستم از ان پیروی کنم.”

اولیویا رودریگو Olivia Rodrigo کیست؟ | بیوگرافی خواننده و بازیگر جذاب کراش ایرانی ها (۱۸+)

با حمایت تهیه کننده دن نیگرو، کـه برای نخستین بار پس از دیدن آواز رودریگو در اینستاگرام بـه سراغ او رفت، «گواهینامه رانندگی» برای انتشار در ژانویه 2021 ضبط شد. تصنیف جدایی نخستین بار در رتبه 1 بیلبورد هات 100 قرار گرفت و رودریگو را ساخت. 17؛ جوان‌ترین مجری کـه اینکار را انجام داده اسـت. همچنین در رادیو، Spotify، Apple Music، YouTube و Amazon Music موفقیت آمیز بود. در TikTok، افراد بی‌شماری برای این موزیک ویدیوهای کاور را سینک کرده و ایجاد کردند.

 

سبک اعتراف رودریگو با تیلور سوئیفت کـه بت اوست مقایسه شده اسـت. محتوای این موزیک همچنین شایعاتی را در مورد جدایی با جاشوا باست بازیگر رودریگو “HSM:TM:TS” ایجاد کرد.

 

با این حال، جذابیت این موزیک فراتر از طرفداران دیزنی اسـت. رودریگو بـه نیویورک تایمز گفت: “نکته جالب در مورد “گواهینامه رانندگی” این اسـت کـه من ویدیوهای زیادی از مردم دیده ام کـه می‌گویند “من نمی‌دانم این دختر کیست، اما من واقعا این موزیک را دوست دارم.” دسترسی در طرح ویروسی «شنبه شب زنده» منعکس شد کـه در ان گروهی از مردان درباره «گواهینامه رانندگی» راپسودی کردند.

البوم های مهروف اولویا رودریگو

پس از «گواهینامه رانندگی»؛ رودریگو تصمیم گرفت بـه جای پایبندی بـه برنامه قبلی خود برای انتشار یک EP، یک آلبوم کامل بسازد. او 13 ساعت در روز و هفت روز در هفته کار می کرد تا «ترش» را کـه نیگرو تولید می کرد، بـه اتمام برساند. رودریگو هر آهنگی را در آلبوم نوشت یا باهم نوشت.

اولیویا رودریگو Olivia Rodrigo کیست؟ | بیوگرافی خواننده و بازیگر جذاب کراش ایرانی ها (۱۸+)

در آوریل 2021؛ “Deja Vu”؛ تک آهنگی از “Sour” بـه رتبه 8 در بیلبورد Hot 100 رسید. این باعث شد رودریگو نخستین مجری باشد کـه دو تک موزیک اول خودرا در میان 10 موزیک برتر معرفی کرده اسـت. تک موزیک دیگر “خوب” 4 u” در می 2021 وارد شد و یکیدیگر از بهترین هاي‌ نمودار شد. این موفقیت ها نشان داد کـه رودریگو یک شگفتی یک‌باره نبود.

 

«ترش» در 21 مه 2021 اکران شد و موفقیتی هم در عرصه‌ي انتقادی و هم تجاری داشت. رودریگو بـه محتوای صمیمانه‌اش افتخار می کند، با موزیک‌هاي‌ متعددی کـه بـه درد دل میپردازد. او بـه بیلبورد اعلام کرد.

 

«من ترانه‌سرایی هستم کـه از جایی با اصالت و حقیقت مینویسم. “و حقیقتاً؛ عشق و شادی و همه ی چیز احساساتی نبودند کـه من در ان زمان احساس میکردم. و چه فایده اي دارد کـه یک رکورد را منتشر کنم.

 

اگر چیزی نیست کـه فکر می‌کنید گفتن بـه مردم مهم اسـت؟” سبک هاي‌ مختلف این موزیک ها منعکس کننده انواع تأثیرات موسیقی رودریگو اسـت کـه شامل فیونا اپل، آلانیس موریست و گرین دی می شود.

 

اولیویا رودریگو Olivia Rodrigo کیست؟ | بیوگرافی خواننده و بازیگر جذاب کراش ایرانی ها «۱۸+»

رودریگو “گواهینامه رانندگی” را در “The Tonight Show Starring Jimmy Fallon” در فوریه 2021 اجرا کرد. بـه دلیل همه ی گیری کووید-19؛ نخستین اجرای زنده او تا زمان جوایز بریت در بریتانیا در می 2021 انجام نشد. او یک موفقیت در آنجا، و بـه عنوان یک جایزه، ملاقات با سوئیفت. رودریگو همچنین در همان ماه در یکی از اپیزودهای “Saturday Night Live” مجری موسیقی بود.

اولیویا رودریگو Olivia Rodrigo کیست؟ | بیوگرافی خواننده و بازیگر جذاب کراش ایرانی ها (۱۸+)

مادر رودریگو دارای میراث آلمانی و ایرلندی اسـت و پدرش فیلیپینی تبار اسـت. رودریگو بـه این‌که یک فیلیپینی آمریکایی دو نژادی اسـت افتخار می کند، اما اعتراف کرده اسـت کـه همیشه این احساس را نداشته اسـت.

 

من و دیگر دوستان قومیتی‌ترم دراین دنیا بزرگ شدیم کـه فکر می کردیم یک دختر سفیدپوست بودن بهتر اسـت و تو خوشحال‌تر میشوی و مردم بیشتر تو را دوست خواهند داشت.» او امیدوار اسـت کـه موسیقی او با دختران جوانی کـه ناامنی هاي‌ مشابه دارند صحبت کند.

 

رودریگو نه تنها درسال 2021 موفقیت موسیقی را تجربه کرد. او همچنین از دبیرستان فارغ التحصیل شد و بـه آپارتمان خود نقل مکان کرد.در ژوئیه 2021؛ رودریگو بـه عنوان بخشی از تلاش برای تشویق جوانان بـه دریافت واکسن کووید-19 از کاخ سفید بازدید کرد و با جو بایدن رئیس جمهور ایالات امریکا ملاقات کرد.

 

علاقه ی رودریگو به مدلینگ

رودریگو با آگاهی از تأثیری کـه مد می‌تواند بر روی کره زمین داشته باشد، برچسب هاي‌ سازگار با محیط زیست را انتخاب می کند، همچنین لباس هاي‌ مقرون بـه صرفه، قدیمی و مبادله با دوستان خودرا انتخاب می کند.ما برای دقت و انصاف تلاش میکنیم. اگر چیزی را دیدید کـه درست بـه نظر نمی‌رسد، با ما تماس بگیرید

اولیویا رودریگو Olivia Rodrigo کیست؟ | بیوگرافی خواننده و بازیگر جذاب کراش ایرانی ها (۱۸+)

اولیویا رودریگو نخستین بار پس از بازی در نقش اصلی فیلم «دختر آمریکایی: گریس موفقیت را برمی انگیزد» بـه شهرت رسید. داستان حول محور عشق شخصیت گریس بـه شیرینی پزی و سفر غیرمنتظره او بـه پاریس می چرخد. این شخصیت همچنین بعدا در تلاش برای نجات نانوایی پدربزرگ و مادربزرگش کـه در آستانه تعطیلی اسـت، بخشی از نمایش «مسترشف جونیور» می شود.

 

استعداد محض و نگرش مثبت اولیویا بـه زندگی بـه او کمک کرد تا از همسالان خود متمایز شود و بیش از یک نقش اصلی برای او بـه ارمغان بیاورد. جای تعجب نیست کـه او پس از نخستین موفقیت سینمایی خود بـه سرعت بـه تلویزیون بازگشت.

 

اولیویا هم‌اکنون در حال بازی دریک سریال کمدی «دیزنی تی وی» با عنوان «بیزاروارک» اسـت کـه حول محور 2 نوجوان و زندگی روزمره انها می چرخد. دراین نمایش، بازیگران نوازندگان آینده را بازی کرده بودند کـه موزیک هاي‌ خودرا مینویسند و اجرا میکنند.با این همه ی شهرت و موفقیت در تنها 13 سالگی، میتوانیم مطمئن باشیم کـه آینده برای این ستاره جوان زیبا روشن بـه نظر میرسد!

 

چه چیزی اولیویا رودریگو را بسیار خاص می کند

بـه گفته همبازی هایش، اولیویا بسیار دوستانه اسـت و هر جا کـه می‌رود هاله اي دلپذیر بـه همراه دارد. او اغلب در امتداد راهروها دیده میشود کـه آخرین عدد‌هاي‌ سریع را می خواند یا زمزمه می کند و حال و هوای شاد عفونی خودرا بـه همه ی اطرافیان پخش می کند. ملاقات با کسی کـه شـما را همان طور کـه هستید می پذیرد، و این دقیقا همان چیزی اسـت کـه اولیویا اسـت.

اولیویا رودریگو Olivia Rodrigo کیست؟ | بیوگرافی خواننده و بازیگر جذاب کراش ایرانی ها (۱۸+)

همیشه لذت بخش اسـت. بهترین دوستان او چند لحظه از سخاوت اولیویا را بـه یاد می آورند. ستاره رسانه‌هاي‌ اجتماعی ظاهرا آخرین کوکی رابا کسی بـه اشتراک میگذارد «چه کسی اینکار را انجام میدهد؟!» و حتی در مواقعی کـه بـه شخص دیگری در هنگام ناهار اجازه میدهد قبل از او در صف قرار بگیرد. این نوع بلوغ و فروتنی در 13 سالگی حیرت انگیز اسـت. شخصیت سخاوتمند او هم توسط همبازی هاي‌ کوچک تر و بزرگترش بـه طور یکسان مورد تحسین قرار گرفته اسـت.

دلیل محبوبیت اولویا رودریگو

بـه نظر می‌رسد اولیویا رودریگو از استعدادی بی نظیر برخوردار اسـت. او علاوه بر بازیگری عالی، خواننده هم هست و سازهایی مثل کیبورد می‌نوازد. او عاشق پارازیت با بهترین دوستانش در داخل و خارج از ست اسـت.

 

اولیویا همچنین یکی از اعضای “پروژه برای زنان” اسـت، جایی کـه آن ها داستان هاي‌ الهام بخش باورنکردنی از زنان مختلف، موفقیت و شکست انها را بـه اشتراک می گذارند. آن گونه اسـت کـه این جوان دوست داشتنی تغییر دهنده جهان کم کم برای همه ی ما الگو می شود!فهرست هاي‌ پیشنهادی: بازیگران زن آمریکایی، موسیقیدانان آمریکایی، بازیگران زن کودک و نوجوان، خوانندگان پاپ آمریکایی

 

اولیویا رودریگو Olivia Rodrigo کیست؟ | بیوگرافی خواننده و بازیگر جذاب کراش ایرانی ها «۱۸+»

اولیویا رودریگو در 20 فوریه 2003 در کالیفرنیا، ایالات متحده ایالات امریکا بـه دنیا آمد. چیز زیادی در مورد والدین یا خواهر و برادرهای او نمیدانیم. او بـه «مدرسه راهنمایی دوروتی مک‌الهینی» رفت و زمانی کـه برای عکس‌برداری یا در برنامه‌هاي‌ شلوغ دور اسـت، رودریگو توسط یک معلم مدرسه خانگی در مجموعه‌ها آموزش می دهد.

اولیویا رودریگو Olivia Rodrigo کیست؟ | بیوگرافی خواننده و بازیگر جذاب کراش ایرانی ها (۱۸+)

این ستاره رسانه هاي‌ اجتماعی از طرفداران مشتاق هری پاتر اسـت و همچنین دوست دارد درباره تاریخ و اسطوره هاي‌ باستانی بیاموزد. نمونه کلاسیک زیبایی و مغز، همانجا!

 

زمانی کـه بـه او نقش گریس در فرانچایز «دختر آمریکایی» پیشنهاد شد، بازیگر جوان از کار کردن بسیار هیجان‌زده بود، زیرا شخصیتی کـه بازی می کرد بـه شیرینی پزی هم علاقه داشت – چیزی کـه اولیویا می‌توانست با ان ارتباط برقرار کند.

 

این نوجوان همچنین می‌افزاید کـه اگر بازیگر نبود، بـه کارآفرینی فکر می کرد. او تماماً در مورد مد و لباس اسـت و احتمالاً یک خط مد جدید راه اندازی خواهد کرد. اولیویا کوچولو کـه بزرگ شد، میـــخواهد در رشته مد و ماینر در مطالعات زنان تحصیل کند. برو و دنیا را تغییر بده، تو!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *