نحوه بازی جذاب پاسور اسپیدس spades + ترفند و قوانین لازم

نحوه بازی جذاب پاسور اسپیدس spades + ترفند و قوانین لازم

اسپیدس spades یا همان اسپیدز یکی از بازی های‌ جذاب کارتی اسـت که میتواند سود بسیار خوبی بـه شما بدهد در ادامه با نحوه بازی جذاب پاسور اسپیدس spades + ترفند و قوانین لازم سایت برترین بت را دنبال کنید. 

 

معرفی بازی کارتی اسپیدس 

بازی اسپیدز spades یا پیک یکی از جذاب ترین بازی های‌ پاسور میباشد که هواداران زیادی در سرتاسر جهان دارد. این بازی همانند بازی حکم معمولاً با 4 نفر اجرا می‌شود، اما می توان بـه صورت 6؛ 2 و 3 نفره هم در این بازی شرکت داشت. اگر تمایل دارید تا با نحوه بازی پیک و ترفندهای برنده شدن در این بازی آشنا شوید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

نحوه بازی جذاب پاسور اسپیدس spades + ترفند و قوانین لازم

بازی اسپیدز یکی از انواع بازی های‌ پاسور میباشد، این بازی حدود 90 سال پیش در ایالات متحده ایالات امریکا بوجود آمد. در سال های‌ ابتدایی، این بازی فقط در کشور ایالات امریکا رواج داشت اما با فراگیر شدن اینترنت و دسترسی جهانی بازی پاسور پیک در تمام جهان رواج پیدا کرد.

 

کاربران امروز می‌توانند بـه صورت آنلاین یا آفلاین هم در بازی اسپیدز شرکت داشته باشند. در زیر نحوه بازی اسپیدز را مرور می کنیم.همانگونه که گفته شد، بازی اسپیدز در اصل برای یک تیم 4 نفره اسـت. پخش کردن کارت‌های‌ بازی در جهت چرخش عقربه‌های‌ ساعت انجام میشود. برای این بازی، از بسته استاندارد ۵۲ کارت استفاده میشود. کارت‌ها، در هر خال «خشت، پیک، گشنیز، دل»؛ از بالاترین بـه کمترین عدد رتبه‌بندی می‌شوند. بنابراین ترتیب کارت‌ها بـه‌صورت زیر اسـت. «از راست بـه چپ بخوانید.»

 

A ،K ،Q ،J، ۱۰ ؛۹ ؛۸ ؛۷؛ ۶؛۵ ؛۴ ؛۳ ؛۲

 

 

 

نحوه بازی جذاب پاسور اسپیدس spades + ترفند و قوانین لازم

اولین دیلر بـه طور تصادفی انتخاب میشود و پخش کردن کارت‌ها در جهت عقربه‌های‌ ساعت انجام می‌شود. ابتدا کارت‌ها بر زده میشوند و سپس بـه صورت یکی یکی، بـه ترتیب در جهت عقربه‌های‌ ساعت توسط دیلر، از نفر سمت چپ دیلر شروع بـه پخش شدن میشوند. تا زمانی که همه ی ی ۵۲ کارت بـه بازیکنان داده شود.

 

از آنجایی که در این بخش، ما بازی اسپیدز را برای 4 بازیکن توضیح می‌دهیم، بنابراین در پایان پخش کردن کارت‌ها، هر بازیکن باید ۱۳ کارت داشته باشد. 4 بازیکن بـه 2 تیم 2 نفره تقسیم می‌شوند «مشابه بازی حکم». سپس هر نفر در مقابل هم‌تیمی خود مینشیند.

نحوه بازی جذاب پاسور اسپیدس spades + ترفند و قوانین لازم

بازی اسپیدز، یک بازی با ورق بر اساس حدس و گمان اسـت. این بازی بدین شکل انجام میشود که هر بازیکنی که در این تیم در حال بازی اسـت، باید حدس بزند که در انتهای بازی، چند دست می برد. سپس تعدادی که هر بازیکن حدس زده را با هم‌تیمیش جمع می‌بندند و یک عدد برای هر تیم بـه دست می‌آید. عددی که هر یک از بازیکنان حدس می‌زنند، باید عددی بین 0 تا 13 باشد.

 

این حدس تا آخر بازی باقی می‌ماند و بازیکنان فرصتی برای تغییر حدس خود ندارند. برای مثال فرض کنید این بازی از 4 بازیکن با نام‎‌های‌ علی، حسین، احمد و رضا تشکیل شده اسـت. علی و حسین اعضای یک تیم، احمد و رضا نیز اعضای تیم دوم را تشکیل می‌دهند. در میز بازی، علی در مقابل حسین و احمد در مقابل رضا مینشیند. علی حدس میزند که 3 برد خواهند داشت، حسین نیز حدس میزند که 4 برد خواهند داشت.

 

ترفند برد در بازی پاسور اسپیدس 

تیم علی و حسین باید حداقل 7 برد «4+3» داشته باشند تا برنده شوند. احمد نیز حدس میزند که 1 برد و رضا حدس می‌زند که 4 برد داشته باشند، تیم احمد و رضا باید حداقل 5 برد «4+1» داشته باشند، تا برنده شوند.

نحوه بازی جذاب پاسور اسپیدس spades + ترفند و قوانین لازم

عدد حدس بازیکنان باید عددی بین 0 تا 13 باشد، بنابراین بازیکنان میتوانند حدس بزنند که 0 برد در طی بازی خواهند داشت. بـه این حالت حدس در بازی اسپیدز، نیل «Nil» می گویند. بازیکنی که حدس میزند در طول بازی هیچ بردی نخواهد داشت، واقعا هیچ بردی نباید داشته باشد. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، وی یک امتیاز خواهد گرفت. اما بالعکس اگر حدس او اشتباه باشد و او حتی یک دست هم ببرد، یک امتیاز از دست خواهد داد.

 

یک حالت دیگر نیز بـه نام بلایند نیل وجود دارد. در این حالت نیز بازیکن حدس میزند که هیچ دستی را برنده نمیشود، اما تفاوتش با حالت نیل «Nil» این اسـت که، بازیکن این حدس را بدون نگاه کردن بـه کارت‌های‌ خود میزند. بازیکنی که حدس بلایند نیل میزند، میتواند 2 کارت خود را بـه‌صورت رو بـه پایین با 2 کارت بازیکن هم‌تیمش «آن هم بـه‌ صورت مخفی و رو بـه پایین» تعویض کند.

 

در این بازی، پیک همیشه نقش حکم را دارد. بازی اسپیدز از بازیکنی که در سمت چپ دیلر نشسته اسـت، شروع میشود. البته اگر دست دوم بـه بعد باشد، بازیکنی بازی را شروع می‌کند، که برنده دست قبلی شده باشد. اولین بازیکن باید یک کارت را بـه بازی بیاورد و وسط بیندازد. این کارت هر کارتی می‌تواند باشد، فقط پیک نباید باشد.

 

نحوه بازی جذاب پاسور اسپیدس spades + ترفند و قوانین لازم

سپس بازیکن بعدی، بـه‌ صورت ساعتگرد، باید با توجه بـه خالِ کارتی که بازیکن قبلی استفاده کرده اسـت، کارت خود را وسط بیاورد. کارتی که هر بازیکن، وسط می‌اندازد، باید یکسان با خالِ کارت نفر قبلی باشد. اما اگر چنین کارتی نداشته باشد، می‌تواند پیک بـه وسط بیندازد. همانگونه که گفتیم، پیک در بازی اسپیدز، نقش حکم را دارد. اگر بازیکنی، پیک هم نداشت، هر کارت دیگری را میتواند بـه بازی وارد کند.

نحوه بازی جذاب پاسور اسپیدس spades + ترفند و قوانین لازم

در هر دست از بازی، شخصی که بالاترین پیک را بـه کار برده باشد، برنده‌ی آن دست اسـت. اگر با کارتی، بـه غیر از پیک بازی کرده باشند، بازیکنی که بالاترین کارت را وسط انداخته باشد، برنده‌ی آن دست از بازی اسـت. همانطور که گفته شد، اگر کارتی در زمین باشد و بازیکن از آن خال نداشته باشد، می‌تواند از پیک استفاده کند و در چنین حالتی برنده‌ی آن دست اسـت.

 

در ابتدای بازی اسپیدز، هر بازیکن یک حدس میزند، از مجموع حدس‌های‌ هر بازیکن و هم‌تیمی‌اش یک عدد بـه هر تیم تعلق می گیرد. حال نوبت بـه موضوع کسب امتیاز در بازی اسپیدز توسط هر تیم میرسد. کسب امتیاز نیز بر اساس همان عددی اسـت که بـه هر تیم تعلق گرفته اسـت. اگر هر بازیکن حداقل بتواند بـه اندازه حدسی که خودش زده بود، برنده دست شود، تا 10 برابر عدد حدسش امتیاز کسب خواهد کرد.

 

بازیکنی حدس زده باشد که 5 دست میتواند برنده شود، اگر بـه این تعداد دست برنده‌شده برسد، 50 امتیاز کسب خواهد کرد.بازیکن بـه ازای هر تعداد دستِ بیشتر از عددی که ابتدای بازی حدس زده بود، یک امتیاز کسب میکند.

نحوه بازی جذاب پاسور اسپیدس spades + ترفند و قوانین لازم

قوانین بازی اسبیدس

بازیکن مثال قبلی، 7 دست بازی را برنده شود، در اینصورت، 50 امتیاز که داشت، 2 امتیاز دیگر نیز برای 2 دست اضافی کسب خواهد کرد. یعنی در کل 52 امتیاز. اما اگر خیلی هم این تعداد، بیشتر از حدسش شود، برعکس از او امتیاز کم میشود. این کم شدن امتیاز بدین صورت اسـت که اگر، تعداد دست‌های‌ اضافی که بازیکن برنده میشود، باعث تغییر رقم دهگان امتیاز تیم شود، از کل امتیازات، 100 امتیاز کسر خواهد شد.

 

در حالت بلایند نیل، بدین صورت اسـت که اگر بازیکن، واقعاً هیچ دستی را نبرد، 200 امتیاز را کسب خواهد کرد. اما اگر حداقل یک دست ببرد، 200 امتیاز را از دست خواهد داد.برنده بازی اسپیدز بر اساس امتیاز کسب شده توسط 2 تیم مشخص خواهد شد. بدین صورت که، تیمی که زودتر از تیم دیگر بـه 500 امتیاز دست پیدا کند، برنده بازی خواهد بود. در حالت استثناء، اگر هر دو تیم بـه طور همزمان بـه امتیاز 500 برسند، تیمی برنده کل بازی خواهد بود، که در آخرین دور بازی، امتیاز بالاتری را کسب کرده باشد.

نحوه بازی جذاب پاسور اسپیدس spades + ترفند و قوانین لازم

ورود به سایت معتبر بازی پاسور 

طبق بررسی هایي که داشتیم بهترین سایت بازی پاسور را برای شما در لینک سبز رنگ پایین صفحه کلیک فرمایید ؛ میتوانید در معتبرترین سایت ورق بازی آنلاین ایران ثبت نام کنید. بـه منظور ورود بـه سایت و ایجاد حساب کاربری میتوانید بـه لینک ورود بـه سایت که در پایین صفحه قرار داده ایم مراجعه کنید. شما در کمترین زمان بـه سایت ما منتقل خواهید شد و می توانید در انواع بازی های‌ پاسور شرکت داشته باشید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *