اسامی سلبریتی های بهایی که مذهب شیعه را پذیرفته اند + مصاحبه با آن ها

دایره المعارف اسلام مرکز اصلی گروه جمعیتی بهائیان را در ایران می داند و معتقد است در سال 1338 شمسی در تهران نزدیک به 30 هزار بهایی زندگی می کردند. دومین گروه پر جمعیت بهاییان در ایالات متحده آمریکا بودند که در آن زمان نزدیک به 10 هزار نفر بوده اند. رشد مذهب بهایی در ایران از زمان سلطنت مظفرالدین شاه (دوره قاجار) شروع شد. حال می توان گفت افراد و سلبریتی های بهایی که امروزه در ایران زندگی می کنند، اصل و ریشه اجدادشان به سال 1330 شمسی برمی گردد. سلبریتی های بهایی در ایران از نفرت و تبعیض توسط مسلمانان برخوردارند که در ادامه به این دین پرستی ها و عکس های سلبریتی های بهایی می پردازیم. برای دنبال کردن اخبار سلبریتی ها در این مورد با ما همراه باشید.

5 مورد از محبوب ترین سلبریتی های بهایی در ایران

5 مورد از محبوب ترین سلبریتی های بهایی در ایران

در ایران سلبریتی های بهایی هنرمند و توانای زیادی هستند اما به دلیل تبعیض و تنفر نسبت به آن ها، این توانایی و استعداد ها سرکوب می شود و عده ای مجبور به مهاجرت می شوند. یکی از بازیگران بهایی فرزانه تاییدی که در 75 سالگی در گذشت، وی هیچوقت نتوانست روابط سینمای ایران و قواعدش را بپزیرد. یکی دیگر از سلبریتی های محبوب بهایی در ایران شبنم طلوعی است. این بازیگر با استعداد به دلیل مذهب بهایی از حرفه بازیگری در ایران محروم شد. سینا سلوک ساران هم عضو تیم ملی دوچرخه سواران کوهستان است اما این ورزشکار بهایی به خاطر بهایی بودنش از تیم ملی اخراج شد و از شرکت در مسابقات بین المللی محروم شد. سلبریتی بهایی حمزه رازیانی وی جودوکار معروف، رئیس قبلی انجمن جوجیستوی غرب کشور و قهرمان جوجیستوی در ایران و در سه رشته رزمی دارای 6 مدال طلا می باشد. در زمان گذشته سلبریتی بهایی دیگری به نام ابوالحسن ابتهاج پایه‌ گذار اصلی برنامه‌ ریزی و در سال های 1333 تا 1337 مدیر عامل سازمان برنامه ایران بود.

فرزانه تاییدی

فرزانه تاییدی

خانم فرزانه تاییدی یکی از سلبریتی های بهایی بود که در سال 1342 در تهران متولد شد، او در آمریکا تحصیل کرده بود و در 75 سالگی در گذشت که در تئاتر،سینما و بازیگری خوش درخشید. او در فیلم های فریاد زیرآب، هشتمین روز هفته و میراث من جنون ایفای نقش کرد. انقلاب اسلامی ایران در عرصه بازیگری سنگ های زیادی را جلو پای مرحوم فرزانه تاییدی انداخت. همکاری فرزانه تاییدی بعنوان نقش اول در روز هشتمین روز هفته بهانه ای شد که به ایران برگردد. او در سال 1359 یعنی بعد از انقلاب از وزارت فرهنگ و هنر اخراج شد. و در نهایت در سال 1365 به طور غیر قانونی از مرز سیستان و بلوچستان خودش را به کراچی رساند و از کراچی به بریتانیا مهاجرت کرد، وی تا آخرین سال های زندگی اش در بریتانیا اقامت داشت.

شبنم طلوعی

شبنم طلوعی

شبنم طلوعی یکی دیگر از سلبریتی های بهایی می باشد که در 23 فروردین سال 1350 در تهران به دنیا آمد. وی از سال 1369 تا به امروز مشغول به فعالیت بوده است. حدود 16 سال است که به پاریس مهاجرت کرده است. تنها دلیل مهاجرتش تبعیض بین مذهب بهائیت و مسلمانان بود. او در رادیو فردا گفت: زمانی که ممنوع الکار شدم نتوانستم در کشورم، وطنم ومحل همه ی خاطراتم بمانم و مجبور به مهاجرت شدم. شبنم در فیلم های زیادی مثل: میترا، گل سرخ، زنان بدون مردان، شبانه روز، گلی برای مریم، شکلات، روزی که زن شدم و …. بازیگری کرد. او پنج جایزه تئاتر فجر را هم از آن خودش کرد.

حمزه رازیانی

حمزه رازیانی

حمزه رازیانی یکی از ورزشکاران در عرصه جودو بود. وی قبل از اینکه دین خود را تغییر دهد و به مذهب بهایی روی ببرد، رئیس قبلی انجمن جوجیستوی غرب ایران بود و در زمانی که بهایی شد، نیروهای امنیتی در تیر ماه سال 1393 به دفتر کارش رفتند و بعد از بازرسی آن جا او را باز داشت کردند. اما بعد از یک ماه یعنی در 21 مرداد همان سال توسط اداره اطلاعات استان کرمانشاه احضار شد و بعد از آن از ایران خارج شد. می توان گف در نهایت به جرم بهائیت از کارش اخراج شد و مهاجرت کرد.

ابوالحسن ابتهاج

ابوالحسن ابتهاج

ابوالحسن ابتهاج در 8 آذر سال 1278 در رشت به دنیا آمد و در 6 اسفند 1377 در لندن در گذشت. اما او در امام زاده عبدالله شهر ری دفن کردند. وی پایه گذار برنامه ریزی توسعه در زمان محمد رضا شاه پهلوی در کشور ایران بود. ابوالحسن ابتهاج به مدت هفت سال یعنی در دی ماه 1320 مدیر عامل بانک ملی در ایران بود. او در سال 1329 تا 1331 سفیر ایران در فرانسه بود. وی به دلیل بهایی بودن به لندن مهاجرت کرده بود.

شهریار سیروس

شهریار سیروس هنرمند و نقاش و یکی از سلبریتی های بهایی در سه شنبه نهم تیر ماه توسط ماموران وزارت اطلاعات درتهران بازداشت شد و به زندان اوین منتقل شد. شهریار از سال 1370 شروع به یادگیری حرفه ای طراحی و نقاشی کرد و این رشته را نزد احمد وکیلی فرا گرفت. در کارنامه هنری شهریار کار های ارزشمندی مانند برگزاری نمایشگاه های معتبر انفرادی و گروهی و حضوری و همچنین در نمایشگاه سومین بیه نال نقاشیان ایرانیان ثبت شده است.

فیلم های سلبریتی های بهایی

فیلم های سلبریتی های بهایی

فیلم های زیاد و متعددی از سلبریتی های بهایی در دست است که به چند نمونه از آن ها اشاره می کنیم. بازیگران بهایی که در ایران مشغول به فعالیت بودند و هستند فیلم های زیادی را از خود به جا گذاشته اند. قبل و بعد از انقلاب مرحوم فرزانه تاییدی فیلم های سینمایی و خانگی زیادی را بازی می کرد که او در فیلم فریاد زیر آب، هشتمین روزو میراث من جنون هفته ایفای نقش کرده است. همچنین خانم شبنم طلوعی که امروزه دیگر در ایران نیست و به پاریس مهاجرت کرده است، از او هم فیلم های زیادی تا به امروز در دست است مثل: میترا، گل سرخ، زنان بدون مردان، شبانه روز، گلی برای مریم، شکلات، روزی که زن شدم و …. ایفای نقش کرد.

آهنگ های سلیریتی های بهایی

حنا جهان فروز خواننده محبوب اسرائیلی ایرانی بهایی آهنگ های زیادی را تا به امروز ترانه سرایی و خوانده است. آهنگ درویش، ترانه نیایی که بسیار پر بازدید بود و تک آهنگ های که در سایت آرت موزیک جهت دانلود قرار دارد. خواننده قدیمی دیگری به نام عهدیه بدیعی که آهنگ های مبتذل زیادی را انتشار داده است. محتوای آهنگ های خانم بدیعی بسیار مستهجن بود و بیشتر موزیک هایش برای نفش بازیگر های کاباره ای، هنر پیشه های بد کاره دراواخر دهه چهل و اوایل دهه پنجاه سینمای ایران مورد استفاده قرار گرفته است. آهنگ جهنم، آهنگ های بندی اش، آهنگ هایی که با ایرج خوانده است و … به نام عهدیه بدیعی ثبت شده اند.

سلبریتی هایی بهایی که شیعه شده اند

می خواهیم نام چند نفر از سلبریتی های بهایی را که مسلمان شده اند را نام ببریم:

1- عبدالحسن آیتی بافقی یزدی که شاعر و نویسنده شیعه بود و به مذهب بهایی پیوسته بود. اما این مبلغ اسلامی بعد از مدتی دوباره مسلمان شد.

2- نویسنده خوش ذوق مهناز رئوفی از جدا شدگان مذهب بهایی بود و به اسلام روی آورد. مهناز رئوفی دلیل تغییر دین خود را اینگونه بیان کرد که مذهب بهاییت فساد اخلاقی در آن بسیار است و همچنین کتابی تحت عنوان سایه شوم را نوشت و در این کتاب گفت که بهاییان در زمان جنگ از کشته شدن مسلمانان خرسند می شدند، مردم بی بند و بار را تشویق می کنند، کودکان را شستشوی مغزی می دهند و بسیاری از کار های مبتذل دیگر را حکایت می کنند.

3- شاعر توانا و با استعداد هوشنگ ابتهاج هم بهایی بود و به اسلام روی اورد و شیعه شد.

سلبریتی های بهایی خارج از ایران

سلبریتی های بهایی خارج از ایران

امروزه بهایی ها علی الخصوص سلبریتی های بهایی به خارج از ایران مهاجرت می کنند زیرا از تبعیض، تنفر و محرومیت بسیاری برخوردارند. شبنم طلوعی به پاریس مهاجرت کرد. خواننده حنا جهان فروز مقیم تل آویو است. خواننده عهدیه بدیعی در لس آنجلس زندگی می کرد. نبیل میلانی در آمریکا مشغول به فعالیت فوتبال است. حمزه رازیانی هم به خارج از ایران مهاجرت کرد. مرحوم فرزانه تاییدی هم بریتانیا را برای زندگی انتخاب کرد. ابوالحسن ابتهاج هم به لندن مهاجرت کرد و مشغول به کار شد.

اسامی هنرمندان بهایی

اسامی هنرمندان بهایی

شهریارسیروس هنرمند و نقاش و یکی از سلبریتی های بهایی که در تهران به دنیا آمد. هنرمند و نویسنده خانم مهناز رئوفی که بهایی بود اما در نهایت شیعه شد. هنرمند و بازیگر خانم ها شبنم طلوعی و فرزانه تاییدی از هنرمندان برتر ایران بودند. هنرمندان و خواننده های برتر دیگری به نام های حنا جهان فروز و عهدیه بدیعی از هنرمند های بهایی می باشند.

ورزشکاران بهایی

ورزشکاران بهایی

ورزشکار بهایی به نام نبیل فرزند کاویان میلانی که یک سلبریتی بهایی است و فوتبال را به صورت حرفه ای در آمریکا کار کرده است. وی آرزو اش بازی در تیم ملی ایرلن است که به جرم بهاییت نمی تواند به آرزو خود برسد. نا گفته نماند که نبیل جز 20 دروازه بان برتر آمریکا می باشد. ورزشکار بهایی دیگر حمزه رازیانی جودوکار معروف، رئیس قبلی انجمن جوجیستوی غرب کشور و قهرمان جوجیستوی در ایران می باشد. سینا سلوک ساران یکی دیگر از ورزشکاران محبوب که عضو تیم ملی دوچرخه سواران کوهستان بود اما این ورزشکار بهایی به خاطر بهایی بودنش از تیم ملی اخراج شد.

خوانندگان بهایی

خوانندگان بهایی

حنا جهان فروز که خواننده بهایی اسرائیلی ایرانی است که در ژوئن 1971 در تهران به دنیا آمد. اصلیت خانواده او یهودی اصفهانی بود. او 12 سالش بود که از ایران خارج شد. ریتا خواننده مشهور ایرانی اسرائیلی است و یک سلبریتی بهایی می باشد. حنا و ریتا دختر عمو هم دیگر هستند. خواننده دیگر عهدیه بدیعی که خواننده قدیمی بهایی ایرانی می باشد.

سوالات متداول

ریتا و حنا جهان فروز چه نسبتی باهم دارند؟

دختر عمو هم می باشند.

بازیگر بهایی، فرزانه تاییدی قبل انقلاب در په فیلم هاییایفای نقش کرده است؟

در فیلم های فریاد زیرآب، هشتمین روز هفته و میراث من جنون ایفای نقش کرد.

سینا سلوک در چه ورزشی حرفه دارد؟

دوچرخه سواری کوهستان.

کتاب سایه شوم از کدام نویسنده بهایی است؟

مهناز رئوفی.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *