نحوه بازی مانکالا برای تجربه در سایت های شط بندی معتبر

مانکالا، یکی از بازی های فکری بسیار هیجان انگیز است که قدمت بسیار زیادی دارد. این بازی یک سرگرمی جذاب است که بیشتر در کشور های اسیایی بازی می شود. در این نوشته قصد بر این داریم تا به معرفی بازی مانکالا بپردازیم و در مورد این بازی جذاب بیشتر بدانیم.

بازی مانکالا چیست؟

بازی مانکالا چیست؟

بازی مانکالا یک بازی با قدمت هزاروسیصد سال می باشد که بسیار قدیمی است. این بازی یک خانواده بسیار بزرگ می باشد که انواع بسیار مختلفی دارد. بازی مانکالا از قوانین و راهکار های خاصی برخوردار می باشد که بسیار جالب و هیجان انگیز است. این بازی را تقریبا کشور های اسیایی نظیر چین و هند بسیار بازی می کنند.

این بازی به گونه ای است که پای ان تا کشور های اروپایی و امریکایی باز شده است و در ان جا نیز کودکان و بزرگان زیادی در کنار دیگر بازی ها این بازی را انجام می دهند. این بازی از سبک خاصی برخوردار است و برای بازی با ان لوازم بسیار زیبایی به کار برده می شود.

اموزش بازی مانکالا چیزی می باشد که در ادامه به ان می خواهیم بپردازیم. هم چنین این بازی را می توان از فروشگاه های مختلف خریده و بازی نمود.

عموما بعضی از بازی ها سایت هایی برای بازی کردن انلاین دارند. اما مانکالا از این قاعده جدا بوده و سایت خاصی برای بازی کردن ندارد. این بازی فقط به صورت اپلیکیشنی نیز موجود می باشد. در برخی سایت ها با قرار دادن چند تصویر نیز به اموزش بازی مانکالا به صورت تصویری نیز پرداخته اند تا کاربران بتوانند بهتر با این بازی جذاب اشنا شوند.

بردن در بازی مانکالا بسیار راحت می باشد به شرطی که بتوانیم از ترفند های بازی mancala به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

برای اینکه بتوانی با ادوات و ابزار این بازی بهتر اشنا شویم می توانیم با سرچ کردن عکس های بازی مانکالا در گوگل این بازی را مشاهده نموده و هم چنین ویدیو هایی از این بازی را تماشا کنیم تا بتوانیم بهتر روش این بازی را درک کنیم.

قوانین بازی مانکالا چیست؟

قوانین بازی مانکالا چیست؟

این بازی از قوانین خاص خود برخوردار است که این قوانین به هیجان بسیار خوب بازی کمک می کند. این قوانین یک سری قوانین ساده می باشند که بسیار به بهبود کیفیت بازی کمک می کند. در ادامه می خواهیم به روش این بازی جذاب بپردازیم که بسیار هیجان انگیز است و قوانین مانکالا در اصل در دل روش بازی قرار دارند.

استراتژی بازی مانکالا چگونه است؟

استراتژی بازی مانکالا چگونه است؟

این بازی در ابتدا به یک صفحه چوبی تاشو و در دو ردیف احتیاج دارد. سپس به شش عدد مهره و هم چنین 45 عددسنگ رنگی احتیاج داریم.

ابتدا بازیکنان رو به روی یکدیگر می نشینند و زمین بازی را در بین خودشان قرار می دهند. هر بازیکن چهار عدد سنگ در هر حفره قرار می دهد. این سنگ ها باید از چهار رنگ مختلف باشند.

این حفره ها حفره های امتیاز گیری و مانکالای بازیکن می باشد. هدف این بازی این می باشد که وقتی تمام سنگ های یک ردیف اسیر شدند شخص برنده بیشترین سنگ را در مانکالای خود داشته باشد.

ابتدا یکی از بازیکنان بازی را شروع می کند. او برای شروع بازی باید یکی از حفره های پیش رویش را انتخاب کند و تمام سنگ های داخل ان را بردارد. سپس در خلاف جهت عقربه های ساعت یک سنگ در یک حفره قرار می دهد.

اگر این سنگ هایی که در حفره ها قرار می دهید، در اخرین حفره، مربوط به خودتان باشد می توانید یک بار هم به عنوان جایزه سنگ درون حفره بگذارید. البته اگر اخرین سنگی که قرار می دهید در یک حفره خالی باشد تمام سنگ هایی که برای خانه حریف می باشد را می توانید از ان خود کنید.

بعد از اینکه سنگ های رقیب را برای خود کردید می بایست ان را در مانکالای خود قرار بدهید. بعد از اینکه همه سنگ ها را قرار دادید نوبت به پایان می رسد و می توانید کنار بروید تا رقیب ادامه بدهد.

اگر بخواهید یک شروع عالی داشته باشید می بایست که یک با سومین حفره خود شروع کنید. در این صورت اخرین سنگ را در یک حفره خالی قرار می دهید و می توانید سنگ های حریف را برای خود کنید. در این صورت نیز می توانید از سنگ حاضر یک امتیاز کسب کرده و یک نوبت نیز جایزه بگیرید.

در ادامه بازی اولین خانه از سمت راست را باید بازی کنید. اگر این کار را بکنید دوباره یک امتیاز خواهید گرفت. هم چنین با این گونه بازی اخرین سنگ در سومین حفره رقیب قرار می گیرد و او از تکرار حرکت شما منع می شود.

پایان و اتمام بازی به این صورت می باشد که هرگاه هر شش حفره در یکی از ردیف های زمین خالی بشود بازی به اتمام می رسد. اگر بازیکنی هنوز در زمین بازی مربوط به خودش سنگ می بیند، باید تمام ان ها را بردارد و در مانکالای خود قرار بدهد. در پایان بازی بازیکنان سنگ های مانکالای خود را بر می دارند و می شمارند و بازیکنی که بیشترین سنگ را در اختیار داشته باشد برنده خواهد بود.

بازی مانکالا آنلاین چگونه بازی می شود؟

بازی مانکالا آنلاین چگونه بازی می شود؟

امروزه اکثر بازی هایی که برای سرگرمی و فیزیکی بازی می شد نیز به صورت های مجازی بازی می شود. از ورزش فوتبال که اکنون محبوب ترین بازی انلاین و غیر انلاین در بین افراد می باشد تا بازی های منچ و بازی های فکری که هر کدام جنبه مجازی نیز پیدا کرده اند.

بازی مانکالا نیز از دسته بازی هایی می باشد که هم به صورت انلاین می توان ان را بازی نمود و هم می توان ان را به صورت اپلیکیشن های تلفن همراه بازی کرد.

این بازی را در قالب انلاین می توان با حریف های حقیقی بازی کرد و هم چنین می توان در قالب اپلیکیشن های موبایل و با حریف مجازی و طبق برنامه نوشته شده بازی نمود. بازی مانکالا به صورت انلاین نیز جذابیت خودش را دارد و می توان با افراد مختلف در هر نقطه از جهان به این بازی پرداخت.

برای تحربه بازی مانکالا آنلاین شما می توانید به یکی از دو سایت تاینی بت و هات بت مراجعه کنید. این دو سایت هر آنچه برای تجربه واقعی این بازی نیاز است را برایتان در دسترس قرار داده اند.

بازی mancala را از کجا می توان خریداری کرد؟

بازی mancala را از کجا می توان خریداری کرد؟

این بازی را می توان هم در انلاین شاپ های معتبر پیدا کرده و خریداری نمود و هم می توان ان ها را در اکثر فروشگاه های اسباب بازی پیدا نمود. هم چنین می توان از سایت دیجی کالا و دیگر سایت های معتبر که اجناس مختلفی را به فروش می رسانند نیز ان را خریداری کرد.

این بازی را می توان خود نیز طراحی نمود. البته برای این کار باید کار های برش و اندازه گیری با لوازم و ابزار نجاری را به خوبی بلد باشیم.

آموزش مانکالا چگونه است؟

همان طور که گفته شد بازی مانکالا با یک زمین بازی و شش حفره و هم چنین تعدادی سنگ رنگی اغاز می شود. باید مانکالای خود را که همان حفره های مقابل بازیکنان می باشد را از سنگ ها پر نمود و در اخر شخصی که حفره ها زودتر پر کند برنده است و بعد از ان شخصی که در مانکالای خود بیشترین تعداد سنگ را داشته باشد نیز برنده خواهد بود.

داستان بازی mancala چیست؟

داستان بازی mancala چیست؟

این بازی ریشه اسیایی دارد. در گذشته های دور برای اینکه افراد بتوانند در مواقع بیکاری سرگرم شوند روی زمین با گذاشتن چند حفره و سنگ این بازی را ابداع کردند. پس از ان این بازی جذابیت خاص خود را پیدا نمود و البته در افریقا نیز این بازی رواج یافت.

قبایل افریقایی نیز برای سرگرمی و برای جشن های مذهبی شان از این بازی نیز استفاده می کردند. رفته رفته این بازی شهرت جهانی پیدا کرد و ابزار ان به صورت تخصصی ساخته شد و جایگاه خاصی در بین افراد پیدا کرد. این گونه مانکالای امروزی در بین افراد مورد پسند و استقبال قرار گرفت.

دانلود بازی mancala از کجا صورت می گیرد؟

بازی مانکالا را می توان از استور های مختلف تلفن همراه دانلود نمود. هم چنین می توان این بازی را از سایت های مختلف که لینک دانلود ان در انجا قرار داده شده نیز دانلود کرده و بازی نمود.

هم چنین نسخه های زیادی برای اندروید این بازی موجود می باشد. با سرچ کوچکی با عنوان دانلود بازی مانکالا برای اندروید نیز می توانیم نسخه های مختلفی از این بازی را مشاهده نموده و با خواندن نظرات دیگر کاربران بهترین نسخه این بازی را پیدا و دانلود کرده و از بازی با ان لذت ببریم.

سوالات متداول

بازی مانکالا سایت دارد؟

برخلاف دیگر بازی هایی که امکان دارد یک سایت اختصاصی برای بازی کردن داشته باشند مانکالا از سایت اختصاصی برخوردار نبوده و اپلیکیشن های این بازی موجود می باشند.

این بازی به غیر از سرگرمی چه کاربرد دیگری دارد؟

این بازی در افریقای جنوبی در جشن های مختلف و در مراسمات مذهبی نیز به کار برده می شد.

این بازی به چه وسایلی احتیاج دارد؟

بازی مانکالا به یک صفحه چوبی احتیاج دارد که شامل شش حفره است و به شش مهره و هم چنین به تعدادی سنگ رنگی احتیاج دارد.

در این بازی برنده نهایی چه کسی می باشد؟

برنده نهایی در بازی مانکالا شخصی است که حفرات مربوط به خود را با سنگ رنگی اسیر کرده باشد و هم چنین کسی که در مانکالای خود بیشترین سنگ رنگی را داشته باشد برنده می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *